19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Автомобилът стана на 130 години

Снимка: Wikipedia

На 29 януари 1886 година, Карл Бенц официално заявява патента си "Patent-Motorwagen", за своето возило, официално считано за първия автомобил. Триколесната машина, задвижвана от бензинов двигател с вътрешно горене, получила регистрация за патент под номер 37435 от немския имперски патентен офис, давайки тласъка на една от най-големите, най-интересните и може би дори най-технологичните индустрии в наши дни.

Карл Бенц показал своето произведение, което по ясни прични получило името "Patentwagen" или "Patent-Motorwagen" , означващо простичкото "патентована кола с двигател", пред широка публика на 3 юли 1886 г. Тогава изобретателят завъртял "няколко кръгчета" по Рингщрасе в Майнхайм, Германия. Първият автомобил бил задвижван от 954-кубиков едноцилиндров 4-тактов двигател с мощност по-малка от 1 конска сила. Максималната скорост на возилото била около 15 км/ч, а двигателят работел на около 400 об/мин.

Конструирана на стоманено шаси, с използване на дървени компоненти, тежащата едва стотина килограма Patentwagen била с големи колела със спици, подобно на тогавашните карети и фаетони, като моторът задвижвал задните колела посредством верига, подобно на мотоциклет или велосипед. Около 25 Patent Motorwagen били конструирани между 1886 и 1893 година, като стойността на всяка една била 1000 тогавашни американски долара или около 26 000 по съвременни цени.

За да докаже ежедневната практичност на новия тип возило, съпругата на Карл Бенц - Берта, в компанията на синовете си Еуген и Ричард, направила първото по-дълго автомобилно пътешествие през месец август 1886 г. След като Карл подобрил возилото си и направил неговата трета ревизия, моторизираната триколка, логично кръстена Model III, се отправила на пътешествие с дължина над 190 км по маршрута от Майнхайм до Форцхайм и обратно, като идеята на Берта била да посети майка си.

Интересно е да отбележим, че Берта е основният финансов източник на процеса по разработването на автомобила и би трябвало да държи правата върху патента или поне да ги сподели с благоверния си. Но според тогавашното законодателство нямала право на това, тъй като била омъжена.

Карл Бенц се съюзил с Готлиб Даймлер, който също разработил своя моторизирана карета през 1886 година, но не я патентовал първи. От този съюз се ражда един от еталоните за силна, качествена и луксозна автомобилна марка - Mercedes-Benz. А тези, от погледа на нашето съвремие, смешновати и недодялани моторни каляски, дали началото на цяла нова ера за човечеството, която и днес не спира да ни удивлява с интересни новости.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:29 1
+ 0
- 0
sffsdf6629
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.