BMW M5 Competition добавя 25 "кончета" към спортния седан
BMW представи версията Competition на суперспортния си модел М5. Макар името да е от "състезание", иде реч за улична модификация, която е по-мощна от "нормалното" М5 с 25 конски сили и предлага някои подобрения.
Новият BMW M5 Competition вече изцежда 625 к.с. от V8 двигателя си с обем 4,4 литра. Агрегатът, с две турбини, постига пика си при 6000 об/мин, като доставя и максимален въртящ момент от 750 Нм между 1800 и 5800 об/мин. Максималната скорост на новия звяр е 304 км/ч.
Задвижването е на четирите колела, чрез системата M xDrive, а тягата се доставя към 20-инчовите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия, с възможност за ръчна смяна на предавките от перца на волана. Активен диференциал разпределя тягата между задните колела, а раздатката позволява въртящият момент да се прехвърли изцяло върху задния мост.
За разлика от базовия М5, Competition вече излиза с едни гърди пред архиконкурента Mercedes AMG E63 S, с по-високата си мощност, но и с по-добро ускорение от 0 до 100 км/ч - 3,3 секунди или с 0,1 по-добро от това на Мерц (както и с 0,3 по-добро спрямо базовия М5).
Инженерите на M-дивизията са направили някои подобрения по новия модел като по-здраво закрепване на мотора, променено шаси с по-ниско със 7 мм окачване и 10% по-твърди пружини. Подобрени са и стабилизиращите щанги, а цялостният резултат е още по-добро и отзивчиво пътно поведение. BMW M5 Competition се отличава визуално от събрата си по специални елементи в екстериора и интериора.













