BMW измисли начин да увеличи пробега на водородните коли
BMW обяви, че е постигнала революционен напредък в разработката на задвижващи системи с горивна клетка. Баварците са открили нов метод за сгъстяване на водород, който ще им помогне да оптимизират и да увеличат максималния пробег до над 700 км, преди резервоарите да имат нужда от зареждане. От компанията обаче уточняват, че за да усъвършенстват идеята си, инженерите от Мюнхен се нуждаят от няколко години.
Новият метод ще компресира водорода при изключително ниска температура, за да намали неговия обем, което пък ще позволи складирането на по-голямо количество в бутилки със същия капацитет. За целта германците най-вероятно ще използват горивна клетка, разработена от Toyota.
По време на автосалона в Токио, шефът на отдела, който се занимава с горивните клетки на BMW - Мертен Юнг - коментира пред Ройтерс, че системата ще бъде пусната на пазара "по някое време след 2020 г.", както и че същата ще бъде внедрена в "голям седан, подходящ за дълги пътувания".
Юнг казва още, че е слабо вероятно BMW и Toyota да работят заедно по съвместен проект, тъй като двете компании се целят в различни пазари, което означава, че системата може да ползва идентични компоненти, но всичко останало ще бъде различно.