Citroen C5 стана автомобил "три в едно"
Флагманът на марката получи и добавка Х към името си
Citroen представи изцяло новото поколение на флагмана си С5. Моделът, освен, че получава добавка Х към името си, вече е коренно различен от това, което сме свикнали да виждаме и ще се опита да се "опъне" на доста по-луксозни модели от Audi, BMW и Mercedes.
Базиран на същата архитектура като Peugeot 508 и луксозния DS9, новият Citroen C5 X няма да се предлага във версия седна или комби, а в комбинация от двете, плюс известна доза SUV дизайн. Дизайнът му е е зает от този на прототипа Cxperience от 2016 година, като носи всички съвременни черти на марката.
Конфигурацията "три в едно" на каросерията отличава С5 Х коренно от останалите модели на Citroen. Предната част и равната линия на покрива са като на типичен седан, но издължената и скосена задна част напомнят на комби автомобил. В добавка, новият флагман разполага със солиден клирънс като на кросоувъра C5 Aircross.
Citroen C5 X е дълъг 4805 мм и е с междуосие от 2785 мм. Това, заедно с ширината от 1865 мм и височината от 1485 го доближава като размери към Volkswagen Passat. Обемът на багажника е 545 литра, които нарастват до 1640 при свалени задни седалки.
В салона виждаме цялото "въоръжение" на френската марка, като акцент поставят дигиталното инструментално табло, мултимедията с 12-инчов дисплей и хедъп проектор с добавена реалност. Физическите бутони са сведени до минимум, като са налични такива за основните функции на автомобила.
Новият модел ще разчита основно на бензинов турбомотор с обем 1,6 литра, като последният ще се предлага и като част от плъг-ин хибридна система. При нея, с помощта на електромотор, максималната мощност ще е 225 к.с. хибридният C5 X ще изминава над 50 км само на батерия, със скорост до 135 км/ч.
Налично е новото поколение окачване Advanced Comfort, като при хибридната версия ще се предлага и системата Active, с три предварително зададени настройки на окачването. На пазара френският флагман ще е през лятото.













