Daimler тества безпилотни тирове на аутобана
Погледнете отново снимката. Основното в случая е позицията на шофьора, който е по-зает с това да мечтае, отколкото да управлява многотонния камион. Има причина за спокойствието му - голямата машина не се нуждае от човешка намеса. Не само това, а и другите два тира в колоната също се движат напълно автономно.
Става въпрос за изпитание на Daimler, чрез което германците демонстрират система за комуникация между отделните машини от конвоя. С нейна помощ трите тира се движат групирано, като "общуват" един с друг чрез WiFi сигнал. Така те поддържат дистанция от само 15 метра, в сравнение с типичните според немците, но не съвсем реалистични около 50 метра при човешко управление. Намаленото разстояние в полза и за аеродинамиката.
Чрез теста на аутобан в близост до Дюселдорф Daimler затвърждават решението си да инвестират 500 млн. евро в разработка на автономни камиони и товарни машини до 2020 г. От компанията твърдят, че с използването на подобни системи разходите на гориво и вредните емисии се намаляват със 7% и, еднакво важно, пести се място на пътя. Примерната конфигурация от три камиона заема 50% по-малко място.
"Умният, самооптимизиращ се камион, е от най-висок приоритет за нас. Използвайки свързваща комуникация между камиона, други превозни средства и заобикалящата го среда, ние можем да подобрим движението на трафика и да намалим разхода на гориво и емисиите. Същевременно интелигентни камиони помагат и за намаляването на броя на пътни инциденти. Това е важна стъпка към целта ни за шофиране без катастрофи", казва Свен Енерст, ръководител на отговарящия за камионите на Daimler отдел.
Ако плановете на немците се изпълнят, много скоро ще делим пътищата с огромни автономни конвои. Дали това е добра или страшна новина е въпрос на интерпретация .