29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Десетте най-големи опасности за моториста на пътя

Карането на мотоциклет е голяма страст за милиони хора по света. Някои го правят за удоволствие, други по работа, а трети успяват да съчетаят и двете. В някои страни в Азия и дори в Европа двуколесните машини са изключително ценени, защото са най-силното оръжие срещу сериозния трафик. Навсякъде по света обаче мотоциклетистът е изправен пред опасности поради обективната си липса на защита при инцидент. Ето кои са десетте най-големи опасности за хората на две колела на пътя.

1. Насрещният трафик

Навлизането в насрещното платно е причина за огромен брой инциденти с всякакви превозни средства. За съжаление в повечето случаи фатални. Това важи и за мотоциклетите. Независимо дали мотористът извършва прегрешението или той е потърпевш - белята става бързо и чест с тежки последици.

2. Чакащите за ляв завой

Казваме чакащи, но проблемът идва, когато всъщност не им се чака особено много. Едни от най-ужасните инциденти с мотори се случват на кръстовища, където завиващите налява автомобили не спазват предимството или просто водачите им не са достатъчно внимателни, за да огледат добре ситуацията.

3. Внезапните спирания

Винаги има опасност от инцидент, когато спирате рязко, но това важи с още по-голяма сила за двуколесните. Предната спирачка на мотоциклета прилага около 70% от спирачното усилие, което означава, че винаги има опасност от блокиране на колелото, ако нямате ABS система. А блокаж при висока скорост може да превърне машината в средновековен катапулт, за съжаление с човешки снаряд.

4. Фракция на пътя

Терминът фракция се използва от рали състезателите и описва всякакви неща по шосето, които рязко намаляват сцеплението - пръст, чакъл и др. Обикновено и при нормално каране мотоциклетите са много стабилни в завоите, но и много уязвими, когато става въпрос за преминаване през замърсен участък. Ето защо трябва да знаете как да реагирате и да се надявате, че ако ще падате, то предната гума, а не задната ще изгуби първа сцепление. Защото вторият вариант означава почти сигурен летеж.

5. Скорост в завоя

Както казахме, обикновено мотоциклетите са доста стабилни в завоите, но това не означава, че трябва да се предизвиква съдбата с твърде висока скорост във виража. А там грешки допускат дори и хора с доста дълъг опит.

6. Отварящи се врати

Със сигурност всеки мотоциклетист поне веднъж е имал нещастието точно пред него някой да отвори вратата на автомобил. Някои са се разминавали, други не. Факт е, че хората рядко гледат дали се задава някой, когато искат да излезнат от автомобила. А това може да доведе до голяма трагедия.

7. Непредвидени престроявания

Навикът за поглеждане в огледалата за задно виждане е много важен за шофьорите, но е още по-ключов, когато зад или до тяхната кола се движи мотоциклет. За съжаление в нашето измерение няма как два обекта да се намират на едно и също място по едно и също време, а е ясно кой е с по-големи шансове, когато колата връхлети върху мотоциклета.

8. Нахални преследвачи

Това са няколко типа хора. Едните просто не внимават - зяпат, блеят и накрая не виждат, че превозните средства пред тях спират. Тази порода хора няма някакво специално отношение към моториста. Те просто са отвеяни и потенциално биха се забили във всякакво превозно средство пред себе си.

Другите са по-страшни - състезателите, които мислят, че като се залепят за мотоциклета, ще покажат огромната си мъжественост и ще се превърнат в господари на пътя. А са просто едни опасни водачи.

9. Непредвидимото време

Няма човек на този свят, който да Ви каже, че обича да кара мотор в дъжда. Целият ставаш мокър, на всичкото отгоре си непрестанно заливан от преминаващите през локви коли, а вятърът съвсем довършва работата. Настилката става по-хлъзгава, а видимостта - по-малка. Какво да му хареса човек?

10. Пиене и каране

Както видяхте дотук, някои от опасностите са предизвикани от мотоциклетистите, други от останалите участници в движението, трети от природата. Но пиенето и сядането зад волана или на седалката е абсолютна вина на съответния човек. Това, че пътят е широк, а моторът - по-малък от кола, не означава, че да си пиян на мотор е по-безопасно, отколкото в кола. И, когато стане белята, не трябва да се сърдите на никой друг.


1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре
+ 5
- 2
Основната опасност за мотоциклиста е че вместо глава има каска и мисли с нея.

Иначе - убави ора, като ги свалиш от матора и ги завлечеш на масата.

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:29 2
+ 0
- 0
sffsdf28013
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.