ЕС с крути мерки срещу автомобилните емисии

Очаквано скандалът "Дизелгейт" размърда и мозъците в Брюксел и реакцията не закъсня. Европейският парламент излезе с небвързваща резолюция във вторник, която обаче ясно показва посоката, в която ще върви нормативната база в следващите няколко години.
Накратко - край на "пясъка в очите", наречен "лабораторни данни за вредни емисии". Скандалът с Фолксваген, пък и както стана ясно и с други производители, показа едно - данните за отделяни вредни емисии на новите автомобили се разминават с астрономическите 400-500 % от реално отделяните в околната среда. Ето защо до септември 2017 година новите регулации ще принудят производителите да се вмъкнат под тавана от 80 мг азотни оксиди на километър, но в реални условия, а не при лабораторно измерване.
Това е сериозен удар най-вече срещу германското автомобилостроене и реакцията на държавата бе мигновена, като тя поиска намаляването да е по-малко, а срокът - с 2 години по-голям или до 2019 година. Това мнение се споделя и от други държави, които не вярват, че разположените в тях производители ще се справят с брутално кратките срокове.
Днес трябва да бъде гласувано предложението на Комисията тестовете задължително да се правят в реална среда. Евентуално отхвърляне на това предложение ще прати въпроса за решаване от Съвета на министрите, което ще го натовари силно политически. Европейският парламент ще гласува в края на процеса на избистряне на новите правила.













