Ето го новия Ford Kuga!
Третото поколение Ford Kuga стана официален факт снощи. Компактният SUV идва с изцяло обновен дизайн в стила на новия Focus, нова платформа, новости в салона и нова гама хибридни задвижвания. Характерните черти на популярния хечбек са пренесени доста умело и в модела с висока проходимост, без той да изглежда просто "по-раздута" версия.
Kuga 3 е конструиран на модулната архиитектура С2 на Ford, която се използва и за настоящия Focus. Кросоувърът е олекнал с 90 килограма, макар да е станал малко по-дълъг (+89 мм), благодарение на увеличената с 23 мм колесна база. Това се е отразило положително на пространството в салона, макар новият модел да е с 2 см по-нисък от предшественика си.
В салона виждаме изцяло нов екран на мултимедията в стил "таблет" а уредите на таблото са дигитални. Кросоувърът се предлага с хедъп дисплей, безжично зарядно за телефони, премиум аудио В&O и отваряне на багжника без ръце. Нивата на оборудване ще са 4 - Trend, Titanium, ST-Line и Vignale.
За задвижването на новия Ford Kuga се грижи богата гама бензинови и дизелови двигатели, допълнение и с ударна доза хибриди. Бензиновите опции включват 1,5-литров мотор с версии на мощността 120 и 150 к.с. Дизелите са 1,5-литров със 120 к.с. и двулитров със 190 к.с. Агрегатите се стиковат с 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Хибридната моторизация на Kuga също е повече от сериозна. Новият SUV се предлага с бензинов и дизелов хибрид, както и с плъг-ин версия, зареждаща се от контакта. Именно плъг-ин хибрида ще е водач на екоатаката на "синия овал".
Плъг-ин технологията комбинира 2,5-литров атмосферен бензинов мотор, работещ по цикъла на Аткинсън с електромотор. Капацитетът на батериите е 10,3 kWh, като позволява пробег само на ток до 50 км. Сумарната мощност на системата е 225 к.с. а комбинираният разход на гориво - едва 1,2 л / 100 км.
Вариантът с конвенционална хибридна техника Ford Kuga Hybrid разчита на същия бензинов двигател, но батерията е с доста по-малък капацитет. Дизеловият EcoBlue Hybrid е с т. нар. "мек" хибрид, който комбинира двулитров ДВГ с 48-волтов стартер-генератор.
Сред системите за сигурност и асистиране трябва да отбележим комплекса Co-Pilot360, включващ технологии за предотвратяване на челен сблъсък, адаптивен круизз контрол, наблюдение на слепите зони, асиситране при движение назад и др.