Ето го новият Mercedes-Benz S-Class!
Mercedes-Benz представи официално новото поколение на флагмана S-Class. Лимузината отново ще се предлага в две версии на дължината, като изобилства от иновациии и технологии, естествено, облечени във високо качество и лукс.
Новият Mercedes S-Class е по-голям от предшественика си и при двете си версии. Конвенционалният модел е дълъг 5179 мм (+54 мм), а удълженият 5289 (+34). Увеличена е и колесната база, съответно на 3016 мм (+71) и 3216 мм (+51). На ширина и височина моделът е нараснал с 10/12 мм и 55 мм.
Първият пазар, на който ще стъпи лимузината е европейския, където поръчките ще се приемат съвсем скоро, а доставките на първите бройки ще са през декември. Тук, S-Class ще се предлага първоначално с 5 варианта на двигатели и задвижване.
Бензиновите опции са две: S 450 4Matic с 367 к.с. / 500 Нм и S 500 4Matic с 435 к.с. и 520 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч в първия случай е 5,1 секунди, а във втория - 4,9. При всички модификации максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Бензиновите модели с 6-цилиндрови двигатели разчитат на мек хибрид с 48-волтов стартер генератор EQ Boost, който подпомага мощността и въртящия момент. На по-късен етап се очакват и версии с V8 бензинов агрегат, които ще са със същата хибридна технология.
Дизеловите опции в новия Mercedes-Benz S-Class са три. Базова е S 350 d със задно задвижване, постигаща 286 к.с. и 600 Нм Тя ускорява до 100 км/ч за 6,4 секунди. Има я и във версия със задвижване на четирите колела S 350 d 4Matic, ускоряваща за 6,2 секунди. Най-мощният дизел е S 400 d 4Matic, който е с 330 к.с. и 700 Нм, като спринтира до 100 за 5,4 секунди.
Очаква се през 2021 година към гамата да се присъедини и хибрид, със зареждане на батерията от контакта. При него, германците обещават пробег до 100 км само на ток. Плъг-ин хибридът ще бъде допълнен и от изцяло електрическия Mercedes EQS. Естествено, скоро се очакват и по-горещи AMG версии, вероятно ще има и нова Maybach версия.
Дизайнът на новата S-класа е по-скоро еволюционен, а не революционен. Но все пак веднага може да отличите W223 от W222 (каквито са производствените индекси на поколенията на модела). В салона, извън изобилието от лукс и качество, акцент е новото поколение на инфо-развлекателната система MBUX. Бордовото информационно табло е с нов дизайн с 12,3-инчов дисплей, а мултимедията разчита на нов 12,8-инчов OLED екран.
За лимузината ще се предлага премиум аудио Burmester, проекционен дисплей със система за допълнена реалност, както и пълен набор системи за сигурност и асистиране на водача. Сред другите интересни технологии са завиващите задни колела, мултимедия за пасажерите с 11,6-инчови дисплея и още куп "екстри".