22 август 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ferrari с патент за е-турбо, грижещо се за идеалния звук на двигателя

Едно от нещата, които характеризират най-силно автомобилите на Ferrari, е начинът по който звучат двигателите им. Независимо дали става въпрос за 8-, 10- или 12-цилинфров агрегат под капака, моторите на "кончетата" трябва да реват/шумят/боботят така, че веднага да привличат вниманието по улицата.

Нов патент на италианския автомобилен производител показва как тази прекрасна музика за душата би могла да съществува и за в бъдеще, представяйки електрически турбо компресор, който може да се настройва така, че двигателят, дори и 4-цилиндров, да издава възхитителен звук при спортно шофиране.

Основната идея в патента е същата като при повечето електрически контролирани турбокомпресори. Изгорелите газове завъртат турбина, която опрерира като електрически генератор. Батерия съхранява тази енергия и я използва за да задвижва компресор при смукателния колектор на двигателя. И тъй като секциите са механично независими, турбото може да се върти само за да произвежда ток без да задвижва компресора или обратното.

Планът на Ferrari, обаче, включва допълнителна "екстра" към системата. Микрофон в кабината "слуша" пътническия отсек, а електронно устройство би могло да определи оптималният шум в купето и да модифицира електрическото турбо да произвежда "по-читав" звук, който да бъде чут от пасажерите. Според условията на шофиране, тази задача може да направи електрическото турбо по-малко оперативно ефективно, но пък с предимството да създаде по атрактивен звук на двигателя.

От Ferrari вярват, че тази система има множество предимства. Така например, би било възможно в технологията да се имплементира специален софтуер, което би значело, че няма нужда от механични модификации на електрическото турбо. Настройките биха могли да са доста обширни, така че нивото и вида на звука биха могли да се променят в зависимост от режима на шофиране или други спецификации. А за тези настройки няма "свързан негативен ефект към цялостната енергийна ефективност", според определението на патента.

И макар италианският производител на спортни коли да патентова гореописаната система за 4-цилиндров двигател, в нея няма нищо, което да я лимитира само за такива агрегати. "Музикалното" турбо би могло да работи и на V8 или всякакъв друг тип двигател.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.