Ferrari в Париж: LaFerrari кабриолет и ексклузивното GTC4Lusso T
От Ferrari използваха автомобилното изложение в Париж, за да представят два впечатляващи модела на своите фенове.
Безспорната звезда на щанда на италианците този път е Ferrari LaFerrari Apertа, което с по-прости думи означава - LaFerrari кабриолет. Достатъчно заможните да си го позволят, могат да избират между два варианта – мек сгъваем покрив или карбонов елемент, който може да се демонтира. Дизайнерският екип на Ferrari всячески се е опитал да съхрани външния вид на купето, докато инженерите са работили усърдно по оптимизирането на аеродинамиката, за да не е твърде ветровито и шумно в интериора.
Едно от най-интересните качества на Aperta е това, че новото кабрио е точно толкова бързо, колкото и стандартното LaFerrari, въпреки увеличеното с няколко килограма тегло. Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за по-малко от 3 секунди, от 0 до 200 км/ч колата ускорява за по-малко от 7 секунди, а от покой до 300 км/ч новото кабрио се изстрелва за впечатляващите 15 секунди. Максималната скорост е 350 км/ч.
Задвижването се осигурява от същата хибридна технология, която захранва и обикновеното LaFerrari. Системата се състои от V12 бензинов двигател с 800 к.с. и електромотор с мощност 163 к.с. Това означава, че LaFerrari Aperta разполага общо с 963 к.с. и 900 Нм.
От официалната информация става ясно, че инженерите са поработили по усилването на купето, за да увеличат устойчивостта му на усукване и да неутрализират липсата на покрив.
От Ferrari уточняват, че имат планове да произведат 209 бройки от колата, които веча са продадени, като цената остава обвита в мистерия. От британското издание Autocar публикуваха информация, че частен клиент е поръчал Aperta за 3.5 млн. долара, но ще трябва да почака до следващата година, за да получи автомобила си.
Отново на щанда на Ferrari в Париж бе представен и ексклузивният модел GTC4Lusso T. Това е първият турбиниран V8 GT автомобил на италианците и представлява силно модифицирана версия на 4-местния модел с четири задивжващи колела – FF.
Ferrari GTC4Lusso бе представен още през март в Женева, но с атмосферен V12 двигател и система за задвижване на четирите колела. За разлика от това, новият вариант с означение „T” в името се задвижва от 3.9-литров V8 с два турбокомпресора и задно предаване.
Не си мислете, че по-малкият двигател означава, че новата кола е изгубила част от способностите си. Моторът генерира 610 к.с. и 760 Нм, които се изпращат към задния мост с помощта на 7-степенна трансмисия с двоен съединител. От Ferrari споделят, че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3.5 секунди, което е само с една десета от секундата по-бавно от V12 модела. Максималната скорост надхвърля 320 км/ч.
Преминаването към един задвижващ мост е позволило на инженерите на Ferrari да орежат 50 кг от теглото на Lusso, което вече спира стрелката на кантара на 1740 кг. Освен това, по-голяма част от теглото вече е концентрирана над задния мост, което е принудило италианците да променят настройките на системата за завиване на четирите колела, както и на адаптивното окачване. Резултатът е по-директно и по-гъвкаво управление.
Арсеналът от системи за контрол на сцеплението и шасито включва F1-Trac тракшън контрол, Е-Diff електронен диференциал, технология за контрол на страничното пързаляне, както и селектор Manettino с пет различни режима.
Специфично за модела са изпускателните тръби и 20-инчовите джанти от кован алуминий, като останалото е идентично с атмосферното Lusso.
Все още предстои да бъде обявено кога GTC4Lusso T ще излезе на пазара, както и на каква цена ще се предлага.