Ford Bronco се завърна, като цяла фамилия
Възроденият Ford Bronco отбеляза официалния си дебют. Дългоочакваният модел, носещ името на популярният всъдеход идва във версии с 2 и 4 врати, като ще се опита да разбие статуквото на Jeep Wrangler на пазара на офроудъри, предлагайки сходни характеристики и възможности.
Атаката срещу Jeep е видна и с паралелното представяне на модела Bronco Sport. Той се явява по-компактен и по-базов за новото семейство, като очевидно целта е да "се опре на конкурентните Compass и Cherokee. А от "синия овал" са убедени в успеха и на двата нови модела.
Дизайнът на Ford Bronco, определено е с доста заемки от именития предшественик, но облечени в модерно изглеждаща визия. Сходства откриваме в кръглите фарове и пропорциите на всъдеходите от този и миналия век. Подобно на Wrangler, Bronco се предлага със сваляем покрив и врати и при късата, и при дългата си версия. За разлика от конкурента, обаче, тук огледалата не са монтирани на свалящите се врати, а в предната част на купето.
Новият всъдеход ще се предлага с избор между два бензинови двигателя - 2,-3-литров с 4 цилиндъра и V6 с обем 2,7 литра. В първия случай максималната мощност е 274 конски сили, а въртящият момент е 420 Нм. По-големият мотор предлага 315 к.с. и 542 Нм. При по-малкия агрегат са налични 7-степенна механична скоростна кутия или 10-степенен автоматик (стандартно при V6).
Ford Bronco ще се предлага с два варианта 4х4 трансмисия с бавни скорости. Първият е с електронно контролирана раздатка и фултайм задвижване, а втората е on demand с електромеханична раздатка и още по-оптимизирани бавни предавки. Клирънс от 295 мм, газене във вода до 85 см и ъгли на атака и спускане съответно 43.2 и 29.8 градуса са остриетата за офроуд възможностите на всъдехода.
Новият Bronco ще се предлага в няколко версии - с различни екстри и оборудване. На върха е версията Badlands, която е аналог на Wrangler Rubicon. Тя е с по-големи гуми, по-дълъг ход на окачването и блокажи. Именно на нея е базирана и първата серия First Edition. Тя е с куп допълнително оборудване и ще струва около 59 000 долара. Базовата цена пък започва от 28 500 долара. От Ford ще предлагат и богата гама допълнителни офроуд аксесоари.
Ford Bronco Sport пък е малко по-различна концепция. За разлика от "баткото", той не е на рама, а на архитектурата на марката, изпозлвана при модели като Escape, Kuga и лекия Focus. Макар в основата си да е преднозадвижвана, тук платформата е с 4х4 трансмисия, при която са налични няколко режима за движение извън пътя и електронен контрол на сцеплението, симулиращ блокировка на диференциала. От "синия овал" гарантират, че Bronco Sport ще едоста способен извън утъпканите пътища.
По-малкият Bronco също предлага избор между два бензинови двигателя. Базов е 3-цилиндров с обем 1.5 литра, който предлага 184 к.с. и 258 Нм. По-големият е с обем 2 литра, като отдава 250 к.с. и 373 Нм. И при двата мотора скоростната кутия е 8-степенна автоматична. Тук също ще има няколко модификации и варианти на оборудване, включително и Badlands за по-сериозен офроуд.