Ford патентова начин да усложни автоматиците
Автоматиците са горе-долу дуракоустойчиви. Лост или селектор, два педала на пода с това приключаваме. Не и Ford. "Синият овал" патентова идея, с която простото за шофьора устройство ще стане далеч по-объркващо.
От Детройт са решили, че наличието на лост отнема от ценно място в купето и вреди на естетиката. Не е ясно какво ще се случи с освободеното мястото и какво планират да окичат централната конзола, но Ford прехвърлят механизма към волана под формата на два отделни селектора. Съдейки по скицата, подадена в патентното ведомство в САЩ, става дума за две пера. Дотук добре, запазва се изборът между D-N-P-R предавки и той отново става само при настискане на спирачката, но начинът на работа е изненадващ.
Спрели сте. Цъкате дясното перо, вече сте на D или предна скорост и потегляте. Тази част от предложението няма да обърка шофьорите. Лявото перо обаче действа различно. На него са разположение опциите за изключване от скорост, паркиране и задна предавка. Едно щракане за нулева, второ за паркиране и трето за задна. Излишното усложнение идва от факта, че за да се изключи от задна трябва да се мине през D, а не става с последователно превключване на същото ляво перо.
Така да речем при паркиране назад, вместо да бутнете лоста на позиция P и да забравите за всичко, ще трябва първо да превключите на скорост и чак тогава отново да са заиграете отново с лявото перо. Не се съмняваме в способностите на повечето шофьори, но пък и бихме се обзаложили, че това ще доведе до поочукани коли при паркиране.
Ford осъзнават, че идеята не е гениална, затова заедно с нея обмислят два други варианта. Първият е най-логичният - да може да се преключва през N-P-R безкрайно. Другата опция е включването на задна да става със задържане на същото ляво перо. Да се чуди човек какво им минава през главите на инженерите.