11 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ford патентова начин да усложни автоматиците

Автоматиците са горе-долу дуракоустойчиви. Лост или селектор, два педала на пода с това приключаваме. Не и Ford. "Синият овал" патентова идея, с която простото за шофьора устройство ще стане далеч по-объркващо. 

От Детройт са решили, че наличието на лост отнема от ценно място в купето и вреди на естетиката. Не е ясно какво ще се случи с освободеното мястото и какво планират да окичат централната конзола, но Ford прехвърлят механизма към волана под формата на два отделни селектора. Съдейки по скицата, подадена в патентното ведомство в САЩ, става дума за две пера. Дотук добре, запазва се изборът между D-N-P-R предавки и той отново става само при настискане на спирачката, но начинът на работа е изненадващ.

Спрели сте. Цъкате дясното перо, вече сте на D или предна скорост и потегляте. Тази част от предложението няма да обърка шофьорите. Лявото перо обаче действа различно. На него са разположение опциите за изключване от скорост, паркиране и задна предавка. Едно щракане за нулева, второ за паркиране и трето за задна. Излишното усложнение идва от факта, че за да се изключи от задна трябва да се мине през D, а не става с последователно превключване на същото ляво перо. 

Така да речем при паркиране назад, вместо да бутнете лоста на позиция P и да забравите за всичко, ще трябва първо да превключите на скорост и чак тогава отново да са заиграете отново с лявото перо. Не се съмняваме в способностите на повечето шофьори, но пък и бихме се обзаложили, че това ще доведе до поочукани коли при паркиране.  

Ford осъзнават, че идеята не е гениална, затова заедно с нея обмислят два други варианта. Първият е най-логичният - да може да се преключва през N-P-R безкрайно. Другата опция е включването на задна да става със задържане на същото ляво перо. Да се чуди човек какво им минава през главите на инженерите. 



Препоръчани материали

Рейтинг :
16.05 2017 в 23:20 1
+ 1
- 0
Форд е избор на интелигентни водачи и винаги е бил,и ще бъде пример за новаторство.
Простете на автора на статията. ..
Явно съди по своя износен съединител и оронените зъбки на скоростите.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.