GM ограничава броя на използваните платформи
Разработката на нова автомобилна платформа може да струва стотици милиони на производителите, което е и причината същите да се опитват да намалят броя им в моделната си гама. Подобно решение е взето и от ръководството на General Motors, които обявиха, че ще удвоят времето, в което всяка архитектура се използва, отново с цел намаляване на разходите.
Президентът на американския концерн Дан Аман коментира пред Ройтерс, че новите платформи ще се произвеждат по 12 години и повече. Новата философия за намаляване на производствените разходи ще стартира с премиерата на новия Chevrolet Cruze и ще продължи с почти всички бъдещи модели на концерна.
Всичко това е част от по-мащабен план за оптимизиране на развойния процес и създаване на „глобална гама от автомобили само с няколко строителни блокчета.“ Модулният подход, който от години е приет от други производители, като например Volkswagen Group, ще спести много пари на General Motors, тъй като разходите ще бъдат разпределени сред милиони различни автомобили.
Въпреки че всяка платформа ще бъде по-дълго време на пазара, от GM ще се опитат да запазят моделите свежи, представяйки повече фейслифтове. От компанията имат намерение и да разпространяват онлайн нови версии на софтуера за електрониката и мултимедията, за да са сигурни, че клиентите им получават най-доброто от автомобила си във всеки момент.
Решението за намаляване на броя на използваните платформи звучи разбираемо, но мнозина анализатори и инвеститори изразяват опасенията си, че увеличаването на експлоатационният период може да направи моделите на компанията неконкурентоспособни.