Гордън Мъри представи GMA T.50: духовният наследник на McLaren F1
Компанията Gordon Murray Automotive (GMA) представи суперколата GMA T.50. Компанията е ръководена от легендарният Гордън Мъри, който създаде култовия McLaren F1, а новият модел е негов духовен и идеен наследник, който се доближава до оригинала и се различава от представения по-рано McLaren Speedtail, претендиращ за титлата „нов F1”.
Името Т.50 обозначава 50-ия проект, в 50-годишната кариера на Мъри. Автомобилът е с много изчистен дизайн, като допълнителните аеродинамични елементи (крила, дифузьори, сплитери и т.н.), които сме свикнали да виждаме в подобни болиди тук липсват. Голяма част от тяхната роля се поема от специален вентилатор, монтиран в задната част на машината.Естествено, не липсват някои активни елементи, подпомагащи ускорението, спирането, икономията на гориво и др.
T.50 GMA тежи само 968 кг. Това е значително по-малко от повечето конкурентни автомобили. Ниското тегло е постигнато чрез богато използване на въглеродни нишки, а вв добавка колата е с по-тънки стъкла, а и двигателят, който е изработен от алуминий и титан също е доста лек.
Споменавайки двигател, Gordon Murray Automotive T.50 разчита на 3,9-литров V12, разработен съвместно със специалистите на Cosworth. Агрегатът тежи 178 кг, което го прави може би най-лекият V12 в света. По-интересното е, че моторът е атмосферен, като постига 663 к.с. и 467 Нм и може да работи до 12 100 об/мин. А със съотношението мощност / обем, което е 166 к.с. на литър, това си е чист рекорд при нетурбинираните двигатели в момента.
В допълнение на солидната мощност, V12 на T.50 има и режим V-Max Boost, при който мощността за кратко може да стигне цели 700 "коня" с подкрепата на стартер-генератор. Тягата се предава към задните колела чрез 6-степенна механична скоростна кутия Xtrac, която също е с доста ниско тегло - 80,5 кг.
Споменатият по-горе вентилатор в задната част е може би едно от най-впечатляващите решения в GMA T.50. Устройството с диаметър 40 см работи активно за контрол на притискателната сила и спирането, а освен това служи и за допълнително нагнетяване на въздух за двигателя, което спомага за увеличаване на базовата мощност с 49 к.с.
Новият болид е сравнително компактен: дължината му е 4352 мм, ширината 1850, височината 1164, а междуосието - 2700 мм. Салонът, разбира се, силно напомня за този в легендарния McLaren F1 и точно както него е вдъхновен от кабините на изтребителите и е с централно разположена седалка на водача. Самата седалка ще се прави индивидуално за всеки клиент.
Едва 100 бройки от новия суперкар на Gordon Murray Automotive ще бъдат произведени. Стартовата цена за всяка е 2,61 милиона евро.