24 юли 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Honda показа новата гама CBR за 2016 година

По време на изложението American International Motorcycle Expo (AIMЕxpo) в Орландо, Флорида този уикенд, Honda показа пълната гама от линията CBR за 2016: CBR 300R, CBR 500R, CBR 600RR и CBR 1000R. Без съмнение нововъведенията в тези машини предизвикват огромен интерес и от феновете в България, тъй като това са едни от най-разпространените модели у нас. С над 700 победи в Moto GP, Honda е сред водещите производители на спортни мотоциклети, като промените на линията CBR са заимствани от състезателните варианти, с които пилотите на японците постигат успехите си в шампионата.

По-съществени подобрения има само при модела CBR500R, който бе и хедлайнърът на щанда на Honda. Впечатление прави чисто новият дизайн на мотора, с който Honda се стремят да преборят конкуренцията на пазара следващия сезон.
Започваме от страничните обтекатели, които са напълно променени с цел да се засили безопасността на ездача и да се намали въздействието на въздушния поток. Поглеждайки нагоре, виждаме модерен LCD дисплей с дигитален скоростомер и оборотомер с включен часовник, индикатор за средния и моментен разход на гориво, както и индикатори, даващи пълна информация за състоянието и работата на двигателя в съответния момент.

Стоманената рама на мотоциклета е взаимствана от по-големите му събратя 600RR и 1000RR и е проектирана така, че да осигурява удобна езда, имайки предвид спортния характер на CBR500R. Седалката е в две части с нисък център на тежестта, което прави модела изключително удобен за начинаещи мотористи. CBR500R 2016 може да се похвали с нов заглушител, усещане за по-леко превключване на предавките, както и управляем лост на предната спирачка. Двуколесното се задвижва от 471 сс twin-cylinder DOHC двигател с диаметър на цилиндъра и ход на буталото 67х66.8 мм. Агрегатът е с електронно впръскване на горивото и снабден със PGM-FI технология. Трансмисията е 6-скоросттна. Предното окачване се осигурява от 41 мм регулируема предна вилка и ходът му е 4.3 инча, а задното от единичен амортисьор Pro-Link с ход 4.7 инча. Предната спирачка е с единичен 320 мм диск, а задната – 240 мм диск.

Като стана въпрос за начинаещи мотористи, Honda имат още един вариант, който е много подходящ и за девойки. Това е новият CBR300R, който тази година може да избирате в два цвята: ярко-жълто и матово-черно. Тъй като това е едноцилиндрова машина, CBR300R е с много ниска седалка – само 30.7 инча. Това прави и цялостното тегло на мотоциклета също малко – само 161 кг. Двигателят е 4-тактов с капацитет 286 сс, водно охлаждане и горивен инжекцион, като диаметърът на цилиндъра х хода на буталото е 76х63 мм. Мотоциклетът се предлага с опция за ABS, която осигурява по-голямо сцепление и безопасност при спиране. Окачването се осигурява от 37 мм регулируема предна вилка отпред и единичен амортисьор Pro-link отзад. Предната спирачка е снабдена с 296 мм диск, а задната – с 220 мм диск.

CBR600RR продължава да бъде универсален мотоциклет, подходящ както за начинаещи мотористи, така и за професионалисти. Успешно доказал се на пистата, той предлага перфектната комбинация от агресивен спортен характер и безопасна езда. Компактен и лек, CBR600RR най-добре изразява разбирането на Honda за централно-разположен център на тежестта. Горивният резервоар с капацитет 4.8 галона също е разположен централно и ниско под рамата. Мотоциклетът е снабден с електронния демпфер на производителя (Honda Electronic Steering Dumper – HESD), който вече засича скоростта на машината, подобрява маневреността при ниски скорости и увеличава стабилността при високи. Новият CBR600RR се предлага с революционната електронна ABS система на Honda (Combined Anti-Locked Braking System, C-ABS), която за първи път се инсталира на спортен мотоциклет в серийно производство.

През следващия сезон CBR1000RR ще бъде пуснат в две версии, като в шоурумите ще влезе и лимитираната CBR1000 SP. Промените в този модел за 2016-та са най-вече козметични, като започнем от това, че той ще се предлага в цвят матово металическо черно (Matt Metallic Black). Специално за трак-дей феновете, SP-версията ще бъде „облечена“ в графиките на Repsol, заимствани от тези на Марк Маркес. Предното окачване на мотоциклета е снабдено с 43 мм вилка Showa, а отзад – с регулируем амортисьор Pro-Link. Агрегатът на машината е добре познатият на феновете 4-тактов 999 сс редови с водно охлаждане с отношение на диаметъра на цилиндъра и хода на буталото 76х55.1 мм. CBR1000RR е с програмирана дву-етапна система за електронно впръскване на горивото (PGM-Dual-Stage-FI). Предните спирачки са с 320 мм дискове, а задната с 220 мм. Предната гума е 120/70ZR-17, а задната 190/50ZR-17.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.