Hyundai и Kia подготвят SUV инвазия в Китай
Hyundai и Kia работят усилено по разработването на няколко нови SUV модела, с които да привлекат китайските клиенти. Китай в момента е най-големият пазар за корейските компании, така че решението не бива да ни изненадва. Първият такъв автомобил ще бъде пуснат под бранда Hyundai и ще представлява компактен кросоувър. Той ще бъде качен на конвейера през ноември следващата година в завода на компанията, намиращ се в Гуанджоу. Година по-късно на пазара ще се появи и по-малък модел с увеличен пътен просвет, който обаче ще се сглобява във фабриката в Чонгкинг.
Дъщерната компания Kia ще следва плътно стъпките на Hyundai и ще представи средноразмерен SUV модел в Китай през 2017 г., който ще бъде последван от по-малък модел от същия клас през 2018 г.
За да постигнат по-ниски производствени разходи за новите си автомобили, Huyndai и Kia ще работят с повече китайски доставчици и ще си набавят нужните части от азиатската страна. Двата автомобилни производителя вече имат развоен център в Янтай и водят политика за стимулиране на местното инженерство, коментира вътрешен източник пред агенция Ройтерс.
Този ход е част от плана на двете корейски компании да привлекат повече китайски клиенти в отговор на отчетения в страната спад в пазарния им дял до 8.9% , което е най-ниският резултат за последните 7 години. Анализатори отдават това на факта, че все повече китайски производители излизат на пазара с добри предложения, което се отразява негативно на пазарния дял на чуждите компании.
Експерти от автомобилната индустрия вярват, че достъпните SUV модели за Китай може да се отразят негативно на качеството и имиджа на двете марки. Според Джеймс Чао, управляващ директор на IHS Automotive за Азия и Тихоокеанския регион, „навлизането в достъпния SUV сегмент може да навреди на марките в дългосрочен план.“