Hyundai представи новия Tucson и фейслифта на Santa Fe в София
На щанда си на Автосалон София 2015 г. Hyundai и официалният представител в България „Индустриал комерс“ показаха цели 9 нови модела - i10, i20, i20 Coupe, ix20, i30, i30 CW, i30 Turbo, i40 и i40 CW. Премиера на автосалон прави изцяло новият Tucson, а обновеният Santa Fe идва у нас директно след световната си премиера във Франкфурт преди месец. Най-луксозният автомобил в гамата Genesis дебютира на изложение в България, а за уникалния шампионат Hyundai Racing Trophy е предвидено специално място. През цялото време на автосалона – 17 – 25 октомври, ще работи и Hyundai Off Road Track. Офроуд полигонът е разположен до Бизнеспарк София и е познат на феновете на Hyundai от традиционните събития, свързани с високопроходимите автомобили на компанията. Всеки желаещ и посетител на салона ще може да изпита актуалните модели – Tucson и Santa Fe.
Hyundai i10
Автомобилът е с 4 врати и огромно вътрешно пространство. Дължината е увеличена с 80 мм спрямо предходното поколение, широчината - с 65 мм, а височината е намаляла с 50 мм, създавайки много по-стабилен силует.
Предлаганото място в i10 е обширно – а електрическите стъкла отзад (серийно от оборудване Comfort) подсказват, че колата може да превозва и цялото семейство. Багажникът е с отличен за класа обем от 252 л. Пасажери с ръст около 1,85 м без проблем могат да седнат зад шофьор със същата височина – без да опират главата си в тавана.
Hyundai i10 се предлага с двигатели с работен обем 1.0 MPi 66 к.с. и 1.25 MPi 87 к.с. с механична или автоматична скоростна кутия. Еднолитровият двигател се предлага и с фабрично монтирана газова уредба.
Hyundai i20 и i20 Coupe
Новото поколение на автомобила предлага дизайн „флуидната скулптура“, изваян в центъра на Hyundai в Рюселсхайм. С по-дълго, широко и ниско шаси от предшественика си, автомобилът има много по-уверен силует. Подсилващи елементи са дългият преден капак, по-изправените А-колони и новата трапецовидна решетка, характерна за колите на Hyundai. Изчистените и елегантни линии продължават назад към багажника, а С-колоните създават усещането за плавно спадащ покрив.
Автомобилът има системи за предупреждение при напускане на пътната лента (LDWS) и за налягането на гумите.
Купето е изпълнено с внимателно подбрани материали, създаващи висококачествена атмосфера, уникална за този клас. Специален материал на таблото и вратите кореспондира с цветовете на седалките.
Моделът се предлага с два бензинови двигателя – 1.25 MPi 75 к.с. или 85 к.с и 1.4 MPi 100 к.с., както и два дизелови – 1.1 CRDi 75 к.с. и 1.4 CRDi 90 к.с.. 6-степенната механична трансмисия е стандартна за всички двигатели, с изключение на 1.25 MPi, който е оборудван с 5-степенна. 4-степенна автоматична трансмисия е възможна за 1.4 MPi бензинов двигател.
Hyundai ix20
С елегантния си и в същото време спортен вид, отразяващ чувствения екстериорен дизайн на европейския стил, ix20 беше създаден да заплени сетивата на собственици, търсещи MVP с характеристики, които да го отличават от съществуващите автомобили в този сегмент.
Интериорното пространство на ix20 е създадено на базата на дизайнерската концепция „модерно и динамично“, демонстрирайки европейско рафинирано качество. Централната конзола, която изпъква с триизмерен дизайн и високотехнологичен облик, е изработена от изключително гладък материал, добавящ луксозен завършващ щрих. Жабка с опционална охлаждаща функция поддържа напитките студени, а под пода има допълнително пространство, което може да бъде използвано за съхранение на различни предмети.
Моделът се предлага с три двигателя – 1,4 MPi с 90 к.с., 1,4 CRDi със 77 к.с. и 1,6 CRDi със 128 к.с. Предавателните кутии са 5 и 6-степенна механична и 4-степенна автоматична.
Hyundai i30 и i30 CW
Новото поколение i30 хечбек и комбито CW разполагат с дизайн, вдъхновен от теченията в природата. Радиаторната решетка е изваяна с естетическа простота, а хоризонталните елементи, демонстриращи красотата на правите линии и блясъка на хромираната рамка, прибавят голяма доза лукс.
Моделът предлага като опция вентилация на седалките, налична за предните две места. Разположени под седалката вентилатори изпращат свежа струя въздух нагоре през миниатюрни перфорации в седалките. Задните седалки се сгъват в съотношение 60/40, за да увеличат товарния капацитет от 378 литра до неимоверните 1316 литра.
Моделът се предлага с три бензинови двигателя – 1,4 и 1,6 MPi, както и с новия 1,6 GDI мотор с директно впръскване и 135 к.с. Дизеловите агрегати са 1,4 и 1,6 CRDi от 90 к.с. до 136 к.с.
Новост е 7-степенната автoматична трансмисия с двоен съединител.
Hyundai i30 Turbo
Спортната версия на i30 разполага с пренастроено окачване и по-прецизно управление. Джантите са 18-цолови, с 300-милиметрови вентилирани спирачни дискове отпред и 284-милиметрови отзад. По-агресивният бодикит включва нови брони, странични прагове, биксенонови фарове с LED дневни светлини и двойна изпускателна система. Радиаторната решетка също има нов дизайн, както и табло тип Supervision в кабината.
Двигателят е 1,6 турбо с директно впръскване и 186 к.с., което е с 28% повече от мощността спрямо стандартния 1,6, а максималният въртящ момент е 265 Нм. Окачването е модифицирано спрямо стандартното от тестовите пилоти в базата на „Нюрбургринг“.
Автомобилът има три различни режима на управлението от волана.
Hyundai i40 и i40 CW
Изискан и базиран на флуидна скулптура 2.0 дизайн философията. Подчертаната форма на предните и задните светлини допринася за бляскавия общ вид. Светлините на i40 са способни да ви покажат детайли, които ще останат невидими за конвенционалните фарове. Тази система за осветление осигурява значително по-ярък и по-дълъг лъч светлина, без да причинява отблясъци, които могат да дразнят и да разсейват водачите на насрещно движещите се автомобили.
Най-същественото подобрение е 7-степенната скоростна кутия с два съединителя (доплащане: 3000 лв.), която клиентите могат да поръчат само за 1,7-литровия турбодизел със 141 к.с. и 280 Нм (преди: 136 к.с. и 260 Нм). С нея i40 не казва „Сбогом“ на традиционния автоматик с хидротрансформатор – той остава опция за бензиновата модификация със 165 к.с. Новата трансмисия реагира по-бързо, а серийните „пера“ за смяна на предавките от волана ще бъдат оценени от почитателите на динамичното шофиране. Всъщност при фейслифта именно на този кръг от клиенти е отделено специално внимание. Новата система Advanced Traction Cornering Control имитира блокаж на диференциала с цел по-добро поведение в завой. С бутон в кокпита (от ниво Exclusive) водачът може да регулира амортисьорите (но само задните!) в зависимост от настроението си – за спортно или за комфортно каране. Като цяло второто подхожда повече на i40 cw – който доставя удоволствие преди всичко с още по-качествените материали в кокпита и удобното си купе.
Автомобилът има регулируема в десет различни посоки шофьорска седалка, която разполага с възможност за настройка на лумбалната опора за по-висок комфорт, изострено внимание и безопасност.
Hyundai Tucson
Моделът е позициониран между ix35 и Santa Fe и има изключително модерен и рафиниран дизайн. Автомобилът е с LED фарове и хромирана трапецовидна решетка. Като събрат на Santa Fe, колата има много качествени материали, огромен сензорен дисплей и опция за вентилирани и отопляващи седалки. Задната врата е с електрическо отваряне, а багажният обем - 513 литра при разгънати седалки.
Моделът постигна 5 звезди за безопасност на тестовете на Euro NCAP. Резултатите показват, че изцяло новият е един от най-безопасните и най-цялостно оборудвани автомобили в своя сегмент. Използваните най-новите технологии за активна безопасност на Hyundai подобряват значително безопасността на автомобила. Например системите Lane Assist System и функцията Speed Limit Information са взети предвид от Euro NCAP, защото помагат да се избегне удар и да се намали тежестта на злополуките. Сред новите технологии е Autonomous Emergency Braking. Тя предупреждава водача за неочаквани извънредни ситуации и също така спира автономно, ако е необходимо. Blind Spot Detector, Rear-Cross Traffic Alert и Vehicle Stability Management допълват големия пакет за активна безопасност.
За по-голяма безопасност на пешеходците, Tucson е оборудван с Active Hood System като стандарт, която повдига предния капак на автомобила, за да смекчи енергията на удара. Нова структура на каросерията разполага с 30% по-напредничава и технологична усилена стомана, която увеличава устойчивостта на усукване на колата.
Моделът се предлага с нов атмосферен 1,6-литров двигател със 135 к.с., екипиран с 6-степенна механична предавателна кутия. Турбоверсията на мотора е със 177 к.с. и може да се поръча със 7-степенна автоматична кутия с два съединителя. При дизелите се предлага познатият агрегат на Hyundai 1.7 CRDi със 115 к.с., както и 2.0-литров със 136 и 184 к.с., към който има опция за 6-степенен автоматик.
Hyundai Santa Fe
Пионерът SUV на Hyundai Motor - Santa Fe, е обновен с нови стилистични елементи и разширен обхват от нови активни системи за безопасност, комфорт и удобство. Дебютът на автомобила се състоя по време на международното автомобилно изложение във Франкфурт 2015.
Моделът идва с разширени системи за безопасност и комфорт, сред които автономно аварийно спиране, Smart Cruise Control, Around View Monitor и High Beam Assist (от декември 2015 г.). Технологиите допълнително подсилват характера на Santa Fe за клиенти, които търсят гарантирано качество с най-новите технологии. В интериора има малко промени и нови материали, които подчертават статута си като флагман SUV.
Системата за автономно аварийно спиране Autonomous Emergency Braking (AEB) предупреждава шофьорите за неочаквани извънредни ситуации и спира автономно, ако е необходимо. Използването на радарни сензори и камери помага на системата AEB да оперира в три етапа, като първоначално предупреждава водача визуално и акустично, докато постепенно увеличава спирачното усилие. Ако регистрира потенциал за катастрофа, системата ще задейства спирачките автоматично и с пълно спирачно усилие, за да се избегнат или смекчат ударите.
Добавяйки допълнително удобство за водача и повишавайки безопасността, Blind Spot Detection (BSD) е технология, която използва радар и Lane Change Assist, които регистрират друго превозно средство, при което подават визуален сигнал на външните огледала. Ако водачът активира някой от мигачите, се активира и звуков сигнал.
Използвайки BSD сензори Rear-Cross Traffic Alert (RCTA), системата намалява риска от сблъсък с приближаващ трафик при заден ход и в тесни зони с ниска видимост. С помощта на радар системата сканира на 180 градуса пространство зад превозното средство, а RCTA предупреждава водача визуално и акустично.
Нова функция смарт Cruise Control осигурява по-безопасно и по-комфортно пътуване чрез поддържане на определено разстояние от превозните средства отпред, автоматично намалява скоростта, или ускорява по предварително избрана скорост в съответствие с пътните условия.
Добавянето на High Beam Assist (от декември 2015 г.) допълнително увеличава гамата системи за безопасност, както и новата и иновативна Around View Monitor. Технологията използва серия от стратегически разположени камери, за да представи на водача пълна 360-градусова гледка от колата, полезна при маневрирането в тесни пространства. За повече удобство при паркиране системата работи и при успоредно паркиране.
Hyundai Genesis
Най-луксозният автомобил, правен някога от Hyundai, се представя за пръв път на автосалон у нас. Изцяло новият Genesis разчита на устойчиво окачване с многоточково захващане и система за електронно контролиране ECS. Задвижването е на четирите колела чрез изключително напредничавата технология HTRAC, която предлага идеален баланс на мощността в зависимост от пътните условия и съчетава предимствата и усещането от задно предаване със сигурността на 4х4. Системата контролира автоматично подаването на тяга на предния и задния мост. При нормална ситуация задният мост получава цялата мощност от двигателя, а при регистриране на загуба на сцепление раздатъчната кутия прехвърля тяга към предния мост. В зависимост от ситуацията HTRAC може да прехвърли до 100% изцяло на предния или на задния мост, с което системата се отличава от тези на конкурентите, като предлага по-висок въртящ момент. При ускоряване съотношението е между 50:50 и 30:70, а при движение с максимална скорост - между 10:90 и 0:100.
Автомобилът има високотехнологична 8-степенна автоматична трансмисия, която превключва плавно и прецизно предавките. Осигурява бързо ускорение, комфортно управление и намален разход на гориво.
Изцяло новият Genesis се предлага с множество технологии, които помагат на водача и се грижат за неговия комфорт и сигурност. Информационният дисплей на челното стъкло (HUD – Head Up Display) помага на водача да следи основна информация като скорост, пътни знаци и навигационна система, без да отнема видимостта си от пътя. Дисплеят изобразява индикации също така от системи за сигурност като интелигентния автопилот и напускането на пътната лента. Новият Genesis е екипиран със система BSD, или сигнализация за автомобил в "мъртвата зона". Тя работи, разчитайки на сензор, който определя дистанцията и скоростта на автомобилите отпред и отзад в невидимата за водача и огледалото зона, предупреждавайки за наличието на движещо се превозно средство в нея. Системата помага за сигурността на пътниците и водача, алармирайки, ако се извършва маневра или е подаден мигач при наличие на автомобил в "мъртвата зона".