И Genesis скачат към луксозните SUV-ове с водородна концепция
Виждаме го всеки ден - настоящето принадлежи на SUV-oвете. Големите повдигнати автомобили са царе и за стотици хиляди шофьори, които надали някога излизат от пътя, но предпочитат визията на високите коли. В този ред на мисли все повече марки хвърлят око на сегмента и съдейки по един от концептуалните модели, изложен на автосалона в Ню Йорк, нищо чудно скоро всъдеходите на пазара да се сдобият с още един конкурент.
Луксозното подразделение на Hyundai - Genesis, разграничило се като отделна марка, показа в "Голямата ябълка" своето виждане за сегмента. Както вече споменахме, SUV-oвете са царе на настоящето, но ако зависи от южнокорейците, те ще бъдат преобразени и във возилата на бъдещето.
Те демонстрират плановете си с концепцията GV80 Fuel Cell. Както подсказват последните две думи, сивата кола разполага с водородна горивна клетка, внедрена в хибридна plug-in система. Фокусът обаче не пада върху задвижването, за което не се споменава нищо конкретно. Вместо това от Genesis наблягат на дизайна, прилагащ същата философия като лъскавия седан G90.
Първият поглед не показва нещо революционно, но всъщност любопитни детайли има. Такива несъмнено са B- и C-колоните, които не са плътни, а с фермена конструкция. Така пътниците могат да се радват на по-добра гледка навън. Необичайната структура се намира и при джантите, чиито спици са частично изградени на сходен принцип. Интересните 23-инчови колела имат не само визуална, но и практическа функциия, тъй като спомагат за охлаждането на спирачките.
За дизайна винаги има две мнения, но предницата на колата с двойни тънки линии LED светлини й придава особена визия. Фаровете я карат да изглежа като мнителна физиономия, но същата идея се прилага далеч по-успешно при задните светлини.
Да не забравяме, че коценпцията показва не просто "джипка", ами луксозна такава. Затова е обърнато внимание на интериора. Той посреща с пълна кожена тапицерия и полиран алуминий, като същевременно е просторен, изглежда предлага и предостатъчно пространсто за пътниците на задните седалки. Централната конзола е освободена от излишни елементи, а цялата информация, необходима на шофьора и пътника отпред, е събрана в дигиталното табло пред водача и 22-инчов екран по протежение на предното стъкло. Последният има две отделни зони и така шофьор и пътник могат да се радват на коренно различни функции.