Изцяло нов Opel Combo Life атакува ван-сегмента
След като Citroen представи новото поколение на минивана Berlingo преди дни, сега е ред и на втория модел от "троицата" на PSA Group - Opel Combo Life. Макар и изградени на една и съща платформа, германският и френският модел са доста различни, при това - не само на външен вид.
За разлика от SUV-вдъхновения дизайн на Berlingo, Opel Combo се придържа по-стриктно към типичните за вановете черти. Налице е новата фирмена решетка на Opel с типичните "криловидни" фарове, а впечатление правят високият преден капак, внушителните калници и скъсения преден надвес. Отзад, виждаме по-линеен дизайн, като също налице са обновени светлини.
Петото поколение на Combo е създадено на основата на изцяло нова конструктивна архитектура. Той е оборудван с една или с две задни плъзгащи се врати и може да бъде поръчан в къс (4,40 метра) дълъг (4,75 метра) вариант и с пет или със седем места.
Моделът е оборудван с технологии и електронни системи за подпомагане на водача, добре познати от компактния клас автомобили и SUV сегмента на пазара като функцията за предупреждение за сънливост на водача DDA (Driver Drowsiness Alert), камерата за обратно виждане RWC (Rear View Camera) със 180° панорама от птичи поглед, head-up дисплей и система за подобряване на сцеплението IntelliGrip.
Новост в гамата от асистиращи системи на Opel е страничната защита (Flank Guard). Тя подпомага водачите, когато правят маневри с ниска скорост. Новост както за модела, така и за сегмента въобще са и отопляемите волан и седалки. Налице е и просторен панорамен покрив.
Петместната версия със стандартна дължина има минимален багажен обем от 597 литра. Хората, които имат нужда от още по-голямо пространство, могат да се насочат към версията с дълго междуосие, при която багажникът е цели 850 литра. Opel Combo 5 е с отлично организирана кабина, с ергономично разположени уреди. Налице е нова модерна информационно-развлекателна система, както и многобройни ниши за багаж.
Все още няма официалнни данни за двигателната гама, но от Opel обещават избор между разнообразни бензинови и дизелови турбодвигатели, които, подобно на тези във френския събрат, ще могат да бъдат съчетани както с пет или шестстепенни механични предавателни кутии, така и с първата в този сегмент от пазара осемстепенна автоматична трансмисия.