23 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Как се сменя охладителната течност на автомобила

Това, че колата ви държи температурите в норма, не означава да игнорирате какво се случва под капака. Поглеждайте разширителния резервоар и дори да няма видими нежелани примеси, който да подсказват за повреда, ако не използвате оранжев антифриз с дълъг живот, трябва на всеки две години да сменяте охладителната течност.

Освен да прави това, което подсказва името - да предотвратява замръзване на охладителната течност, антифризът има и друга ключова функция и тя е да пази от корозия. Като се има предвид че все повече от двигателните блокове и цилиндрови глави се правят от алуминий, който е податлив на корозия, необходимостта от добра защита е ключова. Именно затова казваме, че нормалната работна температура на колата не показва всичко. С времето антикорозионните свойства на антифриза се влошават - при зеления и червения това се случа за около 2 година, докато оранжевият има удължен живот и издържа около 5 години без смяна. Така, следва смяна, ето какво трябва да направите.

Първо оставете колата да изстине, не трябва да работите по охладителната система, когато е пълна с вряла течност. Като за начало трябва да източите стария антифриз. За целта махнете капачката на разширителния резервоар и след това отвийте пробката за източване на радиатора, като не забравите да сложите съд по нея. Ако няма пробка, то махането на долния маркуч на радиатора ще свърши работа. Изчакайте да се изтече, но имайте предвид че с източването на радиатора ще се отървете от около половината от старата течност.

След първоначалното източване напълнете системата с вода, запалете колата, оставете я да загрее и след като изчакате да изстине е време за второ източване. Повторете процедурата още веднъж. Ред е на новия антифриз, но тук има малък проблем. Цялата охладителна система лесно задържа въздух, който, разбира се, не е необходим и пречи за наливането на чистия антифриз.

За да помогнете на въздуха да напусне, не е зле да вдигнете предницата на колата с крик. Огледайте се под капака за обезвъздушаващи пробки, те могат да изглеждат като винтове в маркучите, но всичко варира от кола до кола. Ако има такива, отвийте ги. Проверете какъв антифриз трябва да използвате за колата си, както и каква е вместимостта на охладителната система, и я напълнете наполовина с чист антифриз. След като той започне да излиза от обезвъздушаващите пробки е време да ги затворите и да допълните системата с вода.

Ако при загрял двигател при пускане на парното се чуе бълбукане, значи в охладителната течност има въздух и е възможно нивото в резервоара да спадне с времето, хвърляйте му по едно око. И в никакъв случай не изливайте стария антифриз на земята, защото може нищо неподозиращи животинки да харесат сладкия му вкус и да се натровят фатално.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.