Китайският Lynk & Co пуска първия си кросоувър до месеци
Китайската компания Lynk & Co е готова за пускане на първия си модел с името "01" съвсем скоро. Той ще бъде компактен кросоувър и ще опита да заеме достойното си място в сегмент, където ритането по кокалчетата стана ежедневие. Така 01 ще трябва да бори имена като VW Tiguan, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Seat Ateca и др.
И преди да ударите "хикса" на тази статия, мислейки, че става въпрос за поредната новина от непознатия и далечен китайски пазар, ще опитаме да Ви задържим с нещо интересно. Lynk & Co всъщност е собственост на китайската корпорация Geely, която пък притежава и Volvo. А в Lynk & Co 01 има много, ама много Volvo.
Стана ли Ви интересно? Автомобилът ще започне да се продава първо в Китай, но през следващата година ще опита да намери светлина под небето и в Европа. Производителят обещава цени, които да са по-добри от тези на VW (не, че е трудно) и Ford, но качество на премиум марките.
Моделът 01 ще се разработва в Швеция, заедно с инженерите на Volvo и под ръководствто на Питър Хорбъри. Производителят твърди, че това ще е най-свързаната с мрежата кола на пътя в момента на пускането си, като акцентът е отделен на интеграцията на мобилния телефон в средата на автомобила.
Под капака ще бъдат използвани двигатели от Volvo - като започнем от 1.5-литровия, 3-цилиндров агрегат до 4-цилиндровия бензин. Със сигурност с времето ще бъдат добавени и хибридна и електрическа версии. Ще се използва автоматична, 7-степенна скоростна кутия, разработена от China Euro Vehicle Technology.
Размерите на автомобила са сходни с тези на Renault Kadjar, или иначе казано - малко по-голям от Nissan Qashqai.
Производителят ще предприеме и интересен подход, имайки предвид, че процесът от производството на автомобила до предоставянето му на купувача всъщност оформя около 25% от цената на машината. Китайският автомобил ще бъде доставян директно до дома на новия му собственик и ще бъде взиман от там, когато има нужда от сервизно обслужване. Как това ще доведе до намаляване на разходите - не е ясно.