28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Китайският автобус, движещ се над колите, е измама?

Вече сме ви разказвали за китайският автобус, който се движи над трафика. Азиатските инженери не само проектираха машината, ами и наистина я създадоха. Миналата седмица ви показахме как готовият продукт направи първия си изпитателен пробег, но с течение на времето изникват все повече съмнения около иновативната идея. 

Оказва се, че градският тест драйв в Цинхуандао изобщо не е това, за което ни го представят създателите на Transit Elevated Bus или TEB. Според китайски медии не само че изпитанието е проведено в условия без реален трафик, но и градските власти изобщо не са били наясно със случилото се. По-късно главният инженер на компанията го призна, наричайки теста вътрешен.

И това е само един от проблемите. Погледнете го отново. "Автобусът" всъщност се движи на релси, което независимо от инерпретацията го превръща във влак. Има и друг практически въпрос. TEB е висок 2,1 м, а максималната височина на МПС-тата в Китай е мжду 4,2 и 4,5 м. Да речем, че само част от колите ще могат да го изпреварят, но засега дори не е ясно как влакът/автобусът ще завива или избягва светофари.  

Според медии от народната република единствената цел на проекта е да измами инвеститори. Средствата за изграждане на машината са набрани чрез т.нар. peer-to-peer финансиране, при което онлайн фирма е намерила инвеститори, обещавайки им голяма възрвръщаемост на вложените пари. Подобен вид финансиране в Китай има доказани рискове и властите вече са спирали такъв сайт, обивинявайки го в нелегална дейност. Таблоидът Global Times дори пише, че главният архитект на целия проект има само начално образование. 

Автобусът вече привлече интереса на правителствата на Бразилия, Франция, Индия и Индонезия и е рано да кажем дали всичко е голяма измама, но минусите за проекта се натрупват с изненадващо бързи темпове.





1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре
+ 3
- 2
Всъщност тази чудесия предимства спрямо традиционния трамвай няма. Сумарно за релси ползва повече ширина от трамвая - и още повече ако трябва да се огради трамвайното трасе за скоростна отсечка.
+ 2
- 1
"Според медии от народната република единствената цел на проекта е да измами инвеститори", "Global Times дори пише" - ами като сте видели - покажете и на нас - нали знаете как се влагат линкове?
Това, че тестът е само "вътрешен" (само си представете какво е да се направи дълго трасе релси за толкова кратък срок) , това че е наречен "автобус", вместо "трамвай" не прави проекта мошенически. А как завивали и какво правели на светофари... Ами както го правят обикновените трамваи.
Впечатляващо е колко бързо от макет стигна до реален прототип - само за половин година! А с проекта Hyperloop ни будалкат години, а имаме само една тележка на релси.

Рейтинг :
09.09 2023 в 06:13 3
+ 0
- 0
sffsdf14733
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.