21 януари 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Колко километра трябва да изминем преди смяната на спирачните дискове

Има ли рецепта, която може да ни бъде полезна като ориентир в тази ситуация

Сигурността на пътя е основен приоритет на всеки шофьор. Независимо от нивото на образованост по отношение на автомобилните части, всички искаме да тръгнем и да пристигнем безпроблемно от точка А до точка Б. За целта е необходима постоянна поддръжка на колата, която управляваме, независимо дали я познаваме в детайли или не.

Адекватна грижа за блестящи резултати

Спирачната система е изключително важна за надеждността на пътя. За съжаление няма точна рецепта за това кога да подменяме спирачните дискове. Тяхното износване зависи не само от качеството им, но и от персоналното водене на автомобила. Колкото по–често използвате педала на спирачката, токова по–бързо ще се нуждаете от подмяна на компонентите на спирачната система. Ето защо въпросът е много индивидуален и всеки отделно трябва да подхожда за разрешаването му.

Как работи спирачната система

Спирачната система е част от устройството на автомобила. Когато върху педала на спирачката е приложен натиск, той се предава чрез система от лостове върху буталото на главния спирачен цилиндър, който от своя страна избутва спирачна течност през серия от тръби и маркучи. След това тя достига до спирачния апарат на всяко колело. Спирачната течност предава натиск върху бутало, което от своя страна избутва двете спирачни накладки към спирачния диск. В резултат на триенето той забавя движението си, или напълно спира.

За какво да следим

Има няколко признака, по които може да се досетите за наличието на проблем. Ето за какво да бъдете бдителни:

  • Необичайно натрупване на тъмен прах по джантите. Ако последното се наблюдава особено на задните колела на автомобила, това може да е ясен знак за незабавна проверка на спирачната система. Обичайно е при повечето автомобили предните колела да спират повече от задните. За това подобно зацапване по тях не би било чудно. Когато явлението започне да се наблюдава и по задните, добре е да потърсите адекватно мнение на специалист.
  • Стържещ звук от едно или повече колела. Това може да е показател за износени накладки или дискове. Скърцащите спирачки не означават непременно, че има проблем. Не всички системи работят еднакво и някои са по–шумни от други. Това може да се дължи на използваните материали за изработка. Но, ако това което чувате е твърде необичайно, може да бъде признак за проблем.
  • Дефекти върху спирачните дискове. Ако забележите наличието на концентрични кръгове, петна, ръжда или изкривяване, това сигурен знак, че спирачните дискове се нуждаят от подмяна.

Действието на дисковата спирачка на колелото, която забавя неговото въртене чрез триене, дължащо се на натиск на спирачните накладки срещу спирачния диск, е решаващо за своевременната реакция на пътя. Триенето е причината колелото да забави ход или да спре напълно. Добре е, когато предприемате подобен ремонт, да отстраните и подмените всичките четири. Ако все пак не желаете да го правите, смяната по двойки е задължителна, тъй като в противен случай рискувате неравномерно изтриване и неадекватно спиране.

Не се бавете и не си правете експерименти. Краткият спирачен път пряко се влияе от състоянието на компонентите на спирачната система. Ако той работи по правилата, резултатите ще бъдат задоволителни. В зависимост от многобройните ситуации, в които попадате на пътя, понякога и половин метър има значение.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.