12 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Компактният ван Ford B-MAX си отива, естествено заради кросоувърите

Сегментът на компактните автомобили е общо взето най-динамичният както в Европа, така и на много други места по света. И е този, в който с най-голяма сила връхлитат SUV и кросоувър модели, които заемат все по-голям дял и изтикват в забвение досегашните представители, най-вече еднообемните микрованове.

След като Opel Crossland X се настани на мястото на Opel Meriva, подобно нещо се случва и в гамата на Ford. Макар доскоро малкият ван Ford B-Max да си съжителстваше с кросоувъра EcoSport, то сега псевдо офроудърът ще го замени изцяло в гамата на "синия овал", следвайки логиката на пазара.

Ford B-Max се произвеждаше в завода на компанията в Румъния от 2012 година насам, но ако трябва да сме честни, никога не е бил бестселър. Затова не бива да се изненадаме, че на негово място поточните линии ще бълват сравнително добре приемащия се от пазара кросоувър EcoSport, считано от тази есен. Досега, кокилестото мини се внасяше в Европа от заводи на други континенти, а производството му в Крайова ще улесни много логистиката и ще премахне някои спънки.

Всъщност, тенеденцията на автомобилния пазар е кросоувърите да убиват минивановете от всеки един сегмент. И Ford като един от водещите глобални играчи следва логично волята на пазарите. Интересно е дали от "синия овал" най-накрая ще предлагат европейския EcoSport и с 4х4 задвижване, както е на някои други пазари, или ще оставят версия само с предно предаване. Пазарът показва, че едва няколко представители на В-сегмента са с пълноприводно задвижване, при това не и най-продаваните. Така че, ние лично залагаме на вариант само с един задвижващ мост.

Припомняме, че Ford EcoSport няма да е единствения псевдо офроудър на компанията, предлагащ повишен клирънс и защитни панели за по-страховид изглед. Новата Fiesta също ще предлага приключенска версия, наречена Active (снимката над текста), която също ще стои по-високо от земята и ще разполага с черни панели, но която също така ще разчита на задвижване само чрез предните колела.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.