16 януари 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Крос-купетата не са от вчера: Nissan Trail Runner Concept

SUV-купета, крос-купета – нова мода сред автомобилите, чието по-масово начало постави BMW X6 през 2007 година, а баварците бяха последвани от конкурентите малко по-късно. Така, в оказалата се печеливша ниша се наместиха както и другите премиум марки – Mercedes, Audi, дори Land Rover, така и „по-народни” фирми като Fiat и Renault.

Доста години преди това, обаче, Nissan представят виждането си по въпроса за спортно купе с висока проходимост и то е доста по-различно от днешното. Това се случва през 1997 година, на Международното автомобилно изложение в Токио, където компанията представя революционния прототип Trail Runner.

Прототипът представлява буквален опит да се кръстоса спортно купе с високопроходим автомобил. И реално представлява напомнящ за Skyline спортен автомобил, с високо окачване и големи гуми 205/55 R18, което позволило постигането на доста солиден клирънс. В добавка, автомобилът получил и задвижването на четирите колела от Skyline GT-R чрез новата за времето си система ATTESA, което го направило доста пригоден за лудуване по черни пътища и прахоляк. И много напомня за по-лачена версия на болидите от рали „Париж – Дакар”. Всъщност, някои твърдят, че именно легендарният пустинен маратон е вдъхновил концепцията, като дават за пример специалното отделение за резервната гума в бронята под багажника, откъдето тя бързо може да се извади и монтира на мястото на спукана такава.

За задвижването на Nissan Trail Runner Concept се грижел 1,8-литров турбобензинов двигател NEO VVL (от “горещия” хечбек Nissan Pulsar), с максимална мощност 185 конски сили. Тягата се предавала към четирите колела от напредничава CVT безстепенна трансмисия с възможност за ръчна смяна на симулираните 6 фиксирани предавки.

Но не само идеята за модела била революционна, такива били и някои от технологиите, демонстрирани в салона, като проектор на данни на челното стъкло, навигационна система, дигитално инструментално табло и ксенонови фарове. А самият салон бил изпълнен с ярки акценти в жълт цвят, със спортни седалки и педали. Спортната природа на модела била подчертана и от не един, а цели два спойлера.

Nissan, които са сред първите автомобилни производители, усетили възхода на кросоувърите и “по-извратените модели” тестват вкусовете на публиката, но така и не се решават да пуснат подобен на Trail Runner модел в серийно производство. Но се оказват далновидни за бъдещето на подобен сегмент, появил се десетилетие по-късно, с цитираното в началото BMW X6.

Е, сегашните SUV-купета реално са дериват на конвенционални всъдеходи с по-скосена линия на покрива и някои други по-спортни елементи. Подобен опит за истински спортист с повишена проходимост направиха през 2013 година от Italdesgn с прототипа си Parcour, заел чертите си от Lamborghini Galardo, но и този проект бе само демонстрационен. Надявахме се Mitsubishi да спретнат нещо подобно с Eclipse Cross, но те пък предложиха един маломощен кросоувър, който донякъде изглежда спортно, но няма нищо общо с чара на едноименното (от първата част на името, разбира се) спортно купе.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.