Легендарното хидропневматично окачване на Citroen отиде в историята

В завода на Citroen във френския град Рен бе асемблирано последното комби Citroen C5, с което, обаче, си отива и популярното хидравлично окачване на французите.
Производството на седана С5 за Европа бе прекратено още преди година, като причината са изключително слабите продажби на модела - едва 430 000 бройки за 10 години, а на всичко отгоре миналата година бяха произведени под 10 000 автомобила.
Но макар C5 да е просто един модел на Citroen, който не се при добре на пазара, от хидропневматичното окачване на французите е легендарна технология, превърнала се в символ на марката, така както 4х4 е "визитката" на Subaru, а сигурността е лицето на Volvo пред света. Дебютът на технологията става през 50-те години на миналия век, като първият модел със "сферите" е легендарният Citroen DS. След това, технологията се използва при много и различни модели на френската марка.
Кончината на хидравличното окачване бе заложена още преди 2 години от PSA, тъй като според компанията технологията е сложна и най-вече скъпа за производство. Що се отнася до Citroen C5, моделът ще продължи да се произвежда и продава в Китай, където има интерес към него. Китайската версия, обаче, ще е с конвенционално окачване с пружини.
Иначе, Citroen има планове за наследник или замяна на С5, но под формата на голям хечбек, кросоувър или дори още по-голям модел лимузина, която да е премиум флагман за марката. Не е изключено, обаче, французите да се откажат от конвенционалния D-сегмент в Европа, който бележи чудовищни спадове всяка година, за сметка на SUV и кросоувър моделите с подобни габарити.













