Maserati прави хибридна флотилия
Пазарната икономика, новите стандарти за по-малко вредни емисии или просто неизбежното бъдеще. А може би и трите са причина Maserati да се обърне към хибридните системи за почти всички свои модели. Целта е до края на десетилетието компанията да продава хибриден аналог за почти всеки свой продукт, с изключение на спортното купе Alfieri.
Това означава сериозна подготовка и много инвестиции в моделите GranTurismo, CranCabrio, Chibli, Quattroporte и Levante. От Maserati обаче няма да разчитат на пълни хибридни системи, а по-скоро на микро. Това означава просто намаляване на разхода на гориво чрез различни похвати, като временно изключване на алтернатора, система старт/стоп и др.
Основната разлика между пълната и непълната хибридна система е, че втората не се нуждае от електрически двигател, който пряко да помага за задвижването на колелата.
От европейската централа на Maserati побързаха да успокоят феновете на марката, че промените няма по никакъв начин да повлияят на динамиката на автомобилите. Трудно е обаче да си представим, че добавянето на допълнително тегло към автомобилите би било пренебрежимо малък фактор.
Първата цел на компанията е да представи достойно най-достъпния като цена модел Ghibli PHEV, който ще отделя емисии от едва 70 г/км с електрическа асистенция от 48V. Хибридният вариант на модела със сигурност ще е по-скъп от конвенционалния, но това може да бъде компенсирано от много данъчни облекчения, каквито вече има в много от страните в Европа.