29 февруари 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Mazda ще прави ново поколение роторен двигател

Напук на очакванията, че роторният двигател е изпял последната си песен и се насочва към небитието на автомобилните технологии, от Mazda обявиха, че не само планират продължаване на живота на уникалния Ванкелов двигател, но и ще се работи за подобряване на наличната технология.

Името на новия агрегат е SkyActiv-R и ще бъде представен не по-рано от 2019 година, но не като самостоятелна задвижваща единица, а като компонент от нова хибридна система на базираната в Хирошима компания. Работният обем на агрегата е странно голям за компонент, имаш за цел удължаване на пробега - 1.6 литра (два ротора по 800 сс) и турбина.

От компанията обаче предвиждат и използването на новата технология и като отделна и самостоятелна задвижваща система евентуално в по-късен етап. Според Мицуо Хитоми, ръководител на двигателното подразделение, това може да се случи при нов спортен модел, без да уточнява подробности.

Последният роторен двигател, конструиран за масово производство от Mazda, е 13B-MSP Renesis, интегриран в модела RX-8. През 2007 година бе представен 16X Renesis II, но като част от концептуалния модел Taiki.

За последно чухме нещо ново за тази технология от Mazda, когато през 2012 година моделът Mazda2 RE Range Extender с работен обем от едва 0.33 литра бе включен като удължаващ пробега компонент в миниатюрна версия



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:27 1
+ 0
- 0
sffsdf29011
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.