12 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Mercedes E-Class All-Terrain 4x4²: брутално офроуд комби с портални мостове

Mercedes влезе в света на високопроходимите комбита преди година със своя E-Class All-Terrain. Моделът, макар и позакъснял, е в битка с машини като Audi A6 allroad и Volvo V90 Crosss-Country. И макар с повишеният си клирънс и 4х4 задвижване да предлага известни възможности за движение извън пътя, на някой това се се сторило крайно недостатъчно.

А ако този някой е инженер от Daimler, при това един от ръководителите на проекта за последното поколение Е-класа, резултатът е наистина впечатляващ: запознайте се с Mercedes E-Class All-Terrain 4x4², създаден от Юрген Еберле - един от шефовете по разработките на нови модели в Мерцедес. Еберле, очевидно се е вдъхновил от бруталния G500 4x4², като му е хрумнало, че може да приложи чудовищната портална технология върху обикновено комби. Започнал сам, след което получил подкрепата на фирмата, сега инженерът е готов с брилянтния свръхпроходим концепт.

Работата върху Mercedes E-Class All-Terrain 4x4² е продължила над 6 месеца, като в течение на времето били открити и отстранени много проблеми, пише изданието Autoexpress. Така например, оказало се невъзможно на комбито да бъдат поставени същите редукторни мостове, като на G63 AMG 6x6 или "кубчето на квадрат". Затова, екипът, творящ комбито на кокили решил да разработи ново окачване, с портални мостове, интегрирани към многораменното окачване на леката кола. Модифицирани били точките на захващане и някои елементи, като резултатът станал доста задоволителен, а новата компановка е по-компактна и по-лека отколкото при всъдеходите.

Стандартните калници на Е-клас комби пък не могли да поберат масивните 20-инчови джанти с гуми за всякакъв терен, което наложило рязане, прекрояване и използване на доволно количество карбон. След цялостните доработки, клирънсът на офроуд комбито е общо взето почти тройно по-голям от този на серийната всетеренна Е-класа (160 мм). Така, Mercedes E-Class All-Terrain 4x4² е с отстояние от земята на цели 420 мм, което е дори с 5 см повече спрямо G-Class 4x4².

Модифицираното комби се оказва и с уникално добри ъгли на проходимост - 35,8 градуса на атака и 31,7 на окантарване, като данните са сравними с тези на вдигантото "кубче". Дълбочината на безпроблемно газене във вода на чудовищното комби е точно половин метър. Но все пак трябва да се има предвид, че прототипът няма тренасмисията с бавни предавки и блокажи на G-Class, а разчита на 4Matic системаата за леки коли на Mercedes.

Това, което е липсвало според Еберле на конвенционалния All-Terrain, е наличието на бензинови двигатели. За своята творба, германецът решил да използва 3,5-литровия V6 бензиново мотор от Е400. Агрегатът постига 33 к.с. и 480 Нм. И това решение е накарало производителят да се замисли да добави бензинова модификация към версиите 220d и 350d на серийния E-Class All-Terrain.

За момента Mercedes E-Class All-Terrain 4x4² е просто концепция, демонстрираща инженерни възможности, затова и няма обявена цена. От Mercedes, обаче, сериозно са се замислили дали да не пуснат свръхпроходимото оф-роуд комби в лимитиран тираж. Съдейки по успеха на шантавите модификации на G-Class, със сигурност ще има огромен интерес.

Вижте мутанта в действие:


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.