Mercedes представи водородния GLC F-CELL
Mercedes съобщиха плановете си за водорoдния GLC F-CELL още в началото на годината. "Зеленият" кросоувът обаче няма да е като другите водородни коли на пазара. Това е така, защото освен че ще разчита на горивната клетка, литиево-йонните му батерии ще могат да се зареждат и от контакт. С пълен заряд автомобилът ще изминава близо 50 км.
Комбинацията от батериите и двата резервоара за водород с общ капацитет около 8 кг позволява на GLC F-CELL да изминава 500 км без презареждане. Това би трябвало да успокои тези, които се притесняват от ограничения пробег на този вид автомобили.
Пробажбите в някои страни като Германия, Япония и САЩ ще започнат към края на 2017 г. Цената все още не е обявена, но шефът на отдела по интегриране на електическо задвижване Юрген Шенг обещава, че тя ще е приемлива.
Марката планира да покаже на започващия през октомври в Париж автосалон изцяло електрически концепт с пробег 500 км, който да се превърне в заводски модел преди 2020 г.