24 юни 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Наследникът на Rimac Nevera ще е с ДВГ?

Според Мате Римац клиентите на ексклузивни коли не искат само електричество

Желанието за електрически хиперколи вече все повече намалява. Изпълнителният директор на Rimac Мате Римац заяви тази седмица, че купувачите от високия клас на пазара искат да се разграничат, тъй като електромобилите стават масови. Те искат двигатели с вътрешно горене и аналогово усещане, а не това, което масите купуват.

По време на конференцията Future of the Car на Financial Times, Римац отбеляза, че са настъпили много промени, откакто Rimac започна да разработва електрическата хиперкола Nevera през 2017 г. Докато продажбите на електромобили се забавят, потребителите по света имат достъп до много по-достъпни опции, отколкото преди няколко години.

Правителствата наложиха строги регулации, за да стимулират приемането на електромобили и няколко автомобилни производители вече обещаха да продават само коли на ток до определена дата. Но някои са готови да променят тези планове. Тези сили ни „налагат неща, които не искаме“ и хората са „малко отблъснати от това“, каза Мате. И всичко води до спад в търсенето на електромобили от висок клас, което се отразява на създадената него марка.

Електрическият хиперкар Rimac Nevera, представен през 2021 година все още е наличен за продажба, макар хърватинът да разчиташе планираните за производство 150 бройки да се разграбят моментално. Към момента са продадени малко над 50 бройки, което е далеч и от най-песимистичните очаквания.

Мате Римац, който по съвместителство управлява и Bugatti, предполага, че тенденцията за спад на търсенето при луксозните и ексклузивните електромобили означава, че наследникът на Nevera ще има някаква форма на задвижване с вътрешно горене. "Rimac не е ексклузивно електрическа, тя ще прави това, което е най-възхитително и нужно в даден момент", твърди мениджърът.

Подобни са и мислите на хърватина за бъдещето на Bugatti, чиито следващ модел ще е с хибридна система, включваща V16 двигател. Според Римац, ако легендарната марка направи електрически модел, той ще се продава заради това, че е Bugatti, но няма да е по-желан от наследника на Chiron, който се очаква през втората половина на тази година.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.