Nikola зарязаха хибридния влекач за водороден
Преди време Nikola Motors излязоха с поредното дръзко обещание за планирания електрически влекач One. Американската фирма отсече, че камионът с 2000 к.с. и турбина, работеща на газ, бензин или дизел, няма да отделя никакви вредни газове. Това ни накара да повдигнем вежди, но ето, че последното допълнение е далеч по-смислено.
От Юта са решили да се спрат на доказана технология и вместо генерираща електричество турбина, да използват горивна клетка на водород. Характеристиките се запазват впечатляващи. 800-волтовата горивна клетка захранва два електромотора с по 1000 к.с. Сумарните 2000 коня задвижват шесте колела, а регенеративния ефект позволява на One да има наполовина по-къс спирачен път в сравнение с конвенционалните камиони. Пробегът с едно зареждане е сходен с предишните споменати числа - около 2000 км. Разходът е еквивалентен на около 12 л/100 км.
Основен проблем на водородното задвижване е липсата на достатъчен брой станции. Nikola обясняват, че необходимият газ ще се произвежда от мрежа от слънчеви електроцентрали, преди да бъде разпределен по около 50 станции из Северна Америка. Това трябва да се случи до 2020 г.
Като заговорихме за зареждане, нека си припомним и друга идея на производителя, а именно да даде на всеки клиент безплатно гориво за 1 600 000 км. Условието остава в сила и за водорода. Ако се пак сте се настроили за хибриден влекач с турбина, не се отчайвайте. Това ще е наличен за държави без необходимата водородна мрежа.
Вече можем да надникнем и в кабината на камиона, който все още е същестува само на ниво компютърна графика. Макар и да е изчистен практичен, което е напълно нормално с оглед на предназначението, той разполага с голям 15-инчов дисплей, от който се контролират повечето функции.