08 август 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Новата Серия 5 на BMW - по-лека и по-класна

След десетки спекулации, изтекли снимки и слухове, дойде моментът BMW да представи новата Серия 5. Модел, който привлича милиони почитатели от десетилетия със своята комбинация от бизнес комфорт, динамика и удоволствие от карането. И, както може би предполагате, инженерите от Мюнхен не разочароват и със седмото поколение на модела.

Новата Серия 5 не се отличава с революции в дизайнерски аспект. Автомобилът е с 30.5 мм по-дълъг, 7.62 мм по-широк и 15.2 мм по-висок от предшественика си. Базата е удължена с 5.08 мм, което дава още 30 мм място на пасажерите на задния ред седелки.

Компанията пуска своето ново творение с два нови агрегата. Версията 530i се захранва от 2-литров турбо двигател с 4 цилиндъра, генериращ мощност от 238 к.с. и въртящ момент от 349 Нм. Тази задвижваща система замества предишната, инсталирана в 528i. Вторият нов двигател е 6-цилиндров, 3-литров с турбо, предоставящ 335 к.с. и 450 Нм въртящ момент. При първият ускорението в диапазона 0-100 км/ч е за 6 секунди (5.8 с xDrive), докато по-мощният вариант има нужда от 4.9 (4.7 с xDrive).

Споменавайки системата за задвижване на четирите колела - тя е налична като екстра и за двата варианта. Трансмисията е 8-степенна, автоматична.

Екстериорът има някои отличителни нови елементи. Фаровете преливат в новата решетка, давайки илюзия за по-широк нос. Самата решетка е с подвижни хриле, които могат да се затварят за по-добра аеродинамика. Друго постижение на инженерите е намаляването на теглото с над 60 кг с използването на подсилена стомана, магнезий и алуминий. По-ниското тегло би трябвало да означава по-добро управление, особено с помощта на системата за динамичен контрол на стабилизаторите. Тя заменя хидравличния коректор на щангите и работи по-бързо и по-точно.

Машината, съвсем очаквано, е натъпкана до козирката с помощни системи - Active Steering за промяна на геометрията на задните колела, Active Lane Keeping Assistant, който в способен да държи автомобила в избрана лента и Traffic Jam Assistant, който може да придвижва автономно колата с ниска скорост в задръстване.

Какво би било което и да е БМВ без своя M Sport аналог? Новата Серия 5, разбира се, има такъв, който се отличава с по-различни брони, триъгълни ауспуси, по-ниско окачване и 19-инчови джанти.

Етикети:5BMWСерия

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.