28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Opel Insignia вади 210 "коня" от нов битурбо дизел

Opel започна производството на обновения си двулитров дизелов двигател с две турбини 2.0 BiTurbo. Новият агрегат, който вече разполага с 210 конски сили, вместо 195 на предходното поколение, като начало ще се предлага за новото поколение на комбито с повишена проходимост Opel Insignia Country Tourer, а впоследствие ще премине и към цялостната гама на флагмана на германците.

Напълно новият двулитров дизелов агрегат разполага с максимална мощност от 210 к.с. при 4 000 об./мин и осигурява висок въртящ момент от 480 Нм още при 1 500 об./мин, благодарение на каскадното пълнене с два турбокомпресора (официален разход в съответствие с Новия европейски цикъл на шофиране: градски 8.7 л/100 км, извънградски 5.7 л/100 км, комбиниран 6.9 л/100 км, официални специфични комбинирани емисии на CO2 183 г/км). С този мотор, новата Insignia BiTurbo ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди и ще постига максимална скорост от 233 км/ч.

Върховият дизелов двигател ще се съчетава само с осемстепенна автоматична трансмисия и високотехнологичното задвижване на четирите колела с torque vectoring. В допълнение към високата мощност, в сравнение с вече изключително популярния 2.0-литров агрегат с един турбокомпресор (170 к.с.), при новия двигател с common rail система за впръскване са допълнително подобрени управляемостта и динамиката (наличие на мощност за всяка ситуация), както и прецизната му и балансирана работа.

В допълнение към официално изискуемите данни по цикъла NEDC, Opel определя стойности и в съответствие със Световната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), които официално се изискват от тази есен за новоразработения четирицилиндров BiTurbo. Стойностите по WLTP (при Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo разходът на гориво по WLTP е в диапазона 12.2-6.2 л/100 км, комбиниран 8.0-7.5 л/100 км, 209-196 г/км CO2) са по-реалистични от обявяваните досега официални данни по NEDC. При отчитане на WLTP стойностите се взима предвид различния стил на шофиране, осигуряващ на клиентите възможност за по-добра преценка на реалния разход на гориво.

Както и "монотурбинирания" двулитров дизел, новият върхов агрегат е оборудван със система за обработка на отработилите газове с технология за селективна каталитична редукция (Selective Catalytic Reduction, SCR) с впръскване на AdBlue, която елиминира азотните окиси (NOx) от газовете. Разтворът от вода и урея, който съдържа амоняк (NH3), се съединява с азотните окиси от каталитичния конвертор SCR, при което се отделят безвреден азот и водни пари.

Новият дизелов двигател е оборудван с два турбокомпресора работещи на последователен принцип. Всмуканият въздух навлиза в първия турбокомпресор, където се сгъстява, след което се насочва към втория. Той разполага със система за променлива геометрия VGT (Variable Geometry Turbine), с помощта на която се увеличава въртящият момент при ниски оборотни режими и се увеличава мощността при високи. При последните, VGT настройва управляващите лопатки паралелно на газовия поток, като по този начин се намалява противоналягането и разходът на гориво. Горещият и сгъстен под високо налягане въздух след това преминава през междинния охладител по пътя си към горивните камери.

Дизеловото гориво от своя страна се впръсква през дюзи със седем отвора с до десет цикъла на впръскване с налягане от 2 000 бара. Налягането на турбокомпресорите се контролира на базата на оборотите и натоварването на двигателя с помощта на три байпасни клапана и електронно управляваните лопатки на системата за променлива геометрия.

Приоритет при проектирането на двигателя са били също балансираната работа и ниският шум. По тази причина инженерите на Opel са осигурили на агрегата чугунен колянов вал, балансиращи валове, както и усилен маховик и двусекционна маслена помпа в името на намаляването на характерните за дизеловия двигател вибрации и шумове. В името на допълнителното намаляване на разхода на гориво, електрическата водна помпа се включва чак, когато температурите го изискват.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:28 1
+ 0
- 0
sffsdf28168
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.