21 януари 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Осем милионното Audi quattro е мексикански Q5

В началото на тази година от Audi отбелязват едно сладко постижение. Компанията свали от конвейра 8-милионния си автомобил, снабден със системата за задвижване на четирите колела, известна с легендарното име quattro. Това се случи в новия завод в Мексико, а юбилейният автомобил се оказа модел Q5 2.0 TFSI, решен в Gernet червено.

Технологията quattro прави своя пазарен дебют през 1980 година и днес се предлага при повече от 100 моделни варианти. Технологията отбелязва своя световен дебют в модела „Ur-quattro” в рамките на международното автомобилно изложение в Женева. През 1986 година Audi заменя централния диференциал с ръчна блокировка от първото поколение с Torsen диференциал, който е в състояние да разпределя плавно въртящия момент. През 2005 година следва планетарната предавка с нейни.

Системата за задвижване на четирите колела quattro е част от серийното оборудване на Audi Q7, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad, Audi A8, Audi R8, както и при всички S и RS модели, и се предлага като допълнително оборудване при
всички други моделни серии. През 2015 година, 44 процента от всички клиенти на марката Audi по света cа спрели избора си на модели, оборудвани със задвижване quattro. На върха в тази ранглиста се изкачи Audi Q5 с около 262 000 екземпляра.

Audi предлага задвижване quattro в няколко различни версии, адаптирани оптимално към конкретния модел. При компактните моделни линии с напречно разположени двигатели сеизползва монтиран на задния мост хидравличен многодисков съединител с електронноуправление. При суперспортния R8 с централно разположен двигател, многодисковият съединител е поместен в състава на предния мост. В зависимост от конкретната ситуация на пътя, тези активни системи разпределят различен дял от въртящия момент на двигателя към двата задвижващи моста.

Самоблокиращият диференциал, използван при много от моделите на Audi с надлъжно разположени отпред двигатели, е изцяло механична планетарна предавка. В нормалния случай той разпределя въртящият момент между колелата на предния и на задния мост в отношение 40:60.

В съчетание с някои от върховите двигатели в гамата се използва спортен диференциал, включен в състава на задния мост. Той разпределя активно въртящия момент между колелата на задния мост посредством два механизма, всеки с електрохидравличен многодисков съединител, които действат със стъпаловиден, повишаващ ефект на наслагване. В екстремни ситуации, почти целият въртящ момент може да бъде насочен към едно от колелата, с което системата буквално натиска автомобила в завоя, предотвратявайки и най-малкия шанс за недозавиване.

Най-новата фаза в развойната дейност на Audi е системата за задвижване quattro с технология ultra, която също е разработена за прилагане в модели с надлъжно разположен двигател. При нея активно управляваният многодисков съединител на изходящия вал на трамсмисията разпределя безстепенно въртящия момент между предния и задния мост в режим на двойно предаване. В допълнение към него, отцепващ съединител в състава на задния диференциал се грижи за отделяне на колелата на задния мост и в ситуации, в които няма нужда и полза от използването на двойно предаване, двата съединителя остават отворени. По този начин се елиминира съпротивлението на елементите от задвижващия тракт на задния мост.

Електронният управляващ блок на системата използва огромно количество разнообразнаминформация, за да създаде виртуален модел на моментното състояние на автомобила, предвиждайки събитията с половин секунда напред в бъдещето. Ако системата установи например, че вътрешното за завоя колело предстои да загуби сцепление, тя превантивно
превключва в режим на двойно предаване. В резултат на това, перманентното предаване е винаги в готовност да реагира при нужда.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.