19 юни 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

От днес Европа слага край на подвеждащите данни за вредните емисии

След няколко години скандали, свързани с неверни или направо фалшиви данни за замърсяването на автомобилите, Европа прави решаваща крачка към много по-реалистичното им отчитане и тази крачка започва от днес, 1 септември. След като очевидно досегашния метод New European Driving Cycle (NEDC) се оказа мощно компроментиран, Европейският съюз предприема сериозни мерки лабораторните данни и реалният разход и вредни емисии да се превърнат в едно и също понятие.

За тази цел се въвежда двустепенно оценяване на автомобилите в страните от Съюза. Първата фаза ще бъде т.нар. Световен хармонизиран тест за леки автомобили (WLTP), според който лабораторните тестове ще трябва да се провеждат при доста по-близки до реалното потребление условия.

Очевидно обаче доверието в автомобилната индустрия не е на най-високото си ниво, защото ЕС предвижда и втори етап на тестовете. Всеки модел ще бъде изпитан в реални и различни условия - в градския трафик, с междуградски пътувания и др., а тези данни ще бъдат част от оценката на лабораторните тестове. Тази програма се нарича Емисии при реални условия (RDE). Това замерване ще става с помощта на портативна апаратура.

Според Генералния секретар на Асоциацията на европейските автомобилни производители Ерик Йонаерт към днешна дата дизеловите автомобили са на светлинни години по отношение предпазването на околната среда, отколкото нивото им от съвсем скоро.

"Новите дизели ще дават ниски емисии и разход не само в лабораторията, но и на пътя. Вярвам, че последното поколение, създавано според стриктните критерии, ще помогне на градовете да направят сериозна крачка към чистия въздух", обяснява Йонаерт.

Тук трябва да обясним, че новите мерки ще се въвеждат поетапно. Като начало WLTP ще се прилага от днес, но само за нови модели за ЕС, а от септември 2018 година ще бъде използван и за всички новорегистрирани машини. Подобно на него, RDE ще стартира с нови модели за ЕС от днес, а прилагането му за всички новопроизведени машини, независимо от модела, стартира от септември 2019 година.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.