Peugeot с хибридна спортна версия на флагмана 508
На автомобилния салон в Женева ще дебютира концепцията 508 Peugeot Sport Engineered. Автомобилът е с хибридно задвижване и загатва за бъдещ спортен сериен модел на френската марка.
Peugeot 508 Sport Engineered е снабден с 1,6-литров турбобензинов двигател, постигащ максимална мощност от 197 конски сили. Агрегатът е подпомаган от два електромотора - по един на всяка ос, което прави "бегачката" 4х4 машина. Предният електромотор постига 110 к.с. а задният - 200.
Сумарната мощност на системата е 400 конски сили (тъй като не може да изцеди едновременно 505-те налични). Ускорението на 508 Sport Engineered от 0 до 100 км/ч става за едва 4,3 секунди, а максималната му скорост е 250 км/ч.
Спортният плъг-ин хибрид разполага с батерия с капацитет 11,8 kWh, която позволява пробег само на електричество от около 50 километра. Екологичният комфорт се допълва и от едва 49-те грама СО2 на 100 км, при това, по новия цикъл WLTP.
Спирачната система е с 380-милиметрови вентилирани предни дискове върху алуминиеви основи, активиращи се от четири плъзгащи бутала (38 и 41 мм в диаметър), монтирани на фиксиран спирачен апарат. Шасито е специално модифицирано да снижи височината на автомобила, катпо предната следа е разширена с 24 мм, а задната - с 12 мм. Кормилното управление също е променено, а гумите са 20-цолови Michelin Pilot Sport 4S.
От Peugeot са се погрижили да оптимизират и аеродинамиката на спортния хибрид, като предната броня е по-остра, подрамките са с крила за намаляване на въздушното съпротивление, а отзад е добавен дифузьор. Инженерите са се отказали от заден спойлер по естетически съображения.
Има много голяма вероятност да видим сериен наследник на 508 Peugeot Sport Engineered догодина. Възможно е да не е с толкова голяма мощност, но със сигурност ще е с електрическата 4х4 система.