Платените станции ще качат цената на старата Tesla
Една сериозна екстра за собствениците на Tesla в САЩ бе елиминирана преди четири дни. Става въпрос за възможността за безплатно зареждане с електричество на супер зарядните станции за скоростно прехвърляне на заряд. За всички, които са поръчали своя автомобил Tesla след 15 януари тази година, вече ще има такса за ползване на услугата.
Тези намерения бяха съобщени от компанията още през ноември, като по първоначален график плащанията трябваше да се въведат за направилите поръчка след 31 декември миналата година. От Tesla обаче направиха двуседмичен реверанс към своите клиенти и им дадоха още няколко дни да поръчат своя автомобил след празниците.
Какво означава всичко това, обаче? Всички "стари" електромобили притежават правото за зареждане на скоростните станции безплатно до края на дните си, независимо кой е собственик. От Tesla потвърдиха, че правото за безплатно зареждане важи за автомобила, а не за ползвателя му. Това означава, че вероятно цената на същите тези автомобили не просто ще спре да пада, а може и да тръгне нагоре в случай на препродаване на следващ собственик. Колко обаче ще плащат собствениците на новите автомобили?
Tesla предвижда два модела на определяне на цената на използваното електричество - според минута зареждане и според заредено електричество. Причината за двойния модел е в различното законодателство в различните щати. И в двата случая обаче цената ще е разделена на два вида - при зареждане под 60 кВ или използване на станцията на повече от един автомобил. Втората цена ще е при скоростно зареждане над 60 кВ. Цените също така ще зависят от щата, атмосферните условия и нивото на батерията на автомобила преди зареждане. Освен това ще бъде въведена такса от 40 цента на минута за тези, които не преместят автомобила си, след като зареждането вече е приключило. Общо взето - абсурдно е да можете да предвидите колко би Ви струвало зареждането.
Тук трябва да бъде внесено уточнение - плащането ще бъде само за скоростно зареждащите станции, кито в момента са 795 броя, разпръснат в страната така, че без притеснение да можете да достигнете от източния до западния бряг и обратно. При зареждане на всички останали малки станции пред ресторанти и кафенета например, остава безплатно.
Въпреки отлично развитата инфраструктура, от Tesla имат основателни притеснения, че с нарастване на продажбите ще има проблем със зареждането дори на бързите станции. Вече са получени оплаквания в райони с повече продадени автомобили за дълги опашки пред някои станции и чакане с часове. Затова компанията започна да насърчава своите клиенти да зареждат електромобилите си при всеки удобен случай у дома или пред офиса и да използват станциите само в краен случай.