Porsche Macan вече само като електромобил
Второто поколение на модела дебютира с две версии
Второто поколение на германския SUV Porsche Macan отбеляза официално световната си премиера. Най-продаваният модел на германската спортна марка вече ще се предлага единствено като електромобил, като дебютира в две версии - Macan 4 с 402 к.с. и Macan Turbo с 630 к.с.
В основата на Porsche Macan EV е платформата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно с Audi. Тя използва 800-волтова електрическа архитектура и ще бъде в основата на предстоящите електромобили Audi A6 и Q6, както и може би на изцяло електрически Porsche Cayenne.
Батерията с литиево-никелови-манганово-кобалтови клетки е с капацитет от 100 kWh, от които използваеми са 95. С 800-волтово DC (променлив ток) зарядно устройство Macan може да зарежда на станции с мощност до 270 kW.
И двете версии на новия Macan са със синхронни електродвигатели с постоянен магнит на всяка ос, а задният мотор се завърта на 180 градуса, за да се осигури леко изместено отзад разпределение на теглото. В Macan 4 мощността е 402 конски сили, а пиковият въртящ момент е 650 Нм, докато при Macan Turbo мощността е 630 к.с., а „нютоните“ са 1130. Тези цифри са в режим „overboost“, който е достъпен само за ограничен период от време при използване на Launch Control.
Що се отнася до ускорението, Macan 4 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, докато Turbo прави това за 3,2 секунди. Максималните скорости са съответно 220 и 260 км/ч. Пробегът в първия случай е 613 км, а във втория - 591 км.
Задният мотор също така премахва двустепенната скоростна кутия, използвана при Taycan, защото Porsche успя да постигне целите си за максимална скорост и ускорение само с намаляване на предавката. Намаляването на многостепенната трансмисия също спомага за спестяване на тегло и намаляване на загубите в задвижването, което води и до повишаване на общата ефективност. И двата варианта ще се предлагат стандартно с въздушни пружини и адаптивни амортисьори Porsche Active Suspension Management (PASM).
Новост за Macan е опционалната система за завиване на задните колела, която завърта задните колела до 5 градуса спрямо предните. Завъртането на колелата в обратна посока помага при маневриране на автомобила при ниски скорости, докато преместването на задните с предните има ефект на практически удължаване на междуосието при висока скорост.
Що се отнася до дизайна, германците са действали последователно и по-скоро виждаме еволюция на предходния модел, като силуетът и пропорциите са запазени. Нови са предните и задните светлини, а отпред линията на капака е по-ниска спрямо тази на предшественика, заради липсата на двигател.
Интериорът е в стила на другите модели на Porsche, като акцент е изцяло дигитален клъстер с изчистен извит дисплей, плюс масивен екран, работещ с най-новата версия на информационно-развлекателната система на Porsche.
Цените на електрическия модел ще са доста по-сериозни в сравнение с предходния Macan с ДВГ. Macan 4 ще започва от 84 100 евро, докато Macan Turbo стартира от 114 600 евро.