15 декември 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Primo е изумителен Café Racer, направен в България

Honda CB750 от Thracian Custom Bikes

Thracian CustomBikes е ателие за мотори, чиято основна цел е създаването на машини без компромиси. Това означава, че всяка машина излязла от варненската работилница, е получила толкова внимание, колкото е необходимо. Без значение от времето, без значение от усилията. Че всеки компонент е педантично премислен и че нищо по мотоциклета не е направено така, че Миро и Пламен да кажат в последствие „Можеше и по-добре“.

Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов, под марката Thracian Custom Bikes, откъдето идва и името на проекта ‘Primo’. Стартовата 1983 Honda CB750 е закупена от Германия в перфектно техническо състояние, след което е разглобена на съставните си части.

„Буквално пръснахме мотора,“ казва Пламен. „Всичко беше наред, но искахме да се убедим в това, като междувременно направихме и основен ремонт на двигателя. Не че имаше нужда, но искахме да сме сигурни“. Всяка гайка, шайба, болт и уплътнение, което се е нуждаело от смяна е сменено, както и разбира се окабеляването.

Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройниците фрезоват от алуминиева сплав, по техен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscopemini’ дигиталния уред на Motogadget. На същата марка е и електрониката, ‘m.unitblue’ модулът, който позволява на собственика да пали машината, чрез мобилния си телефон. Мигачите също приличат на изделия на немската фирма, но не са. Те са дело на Thracian Custom Bikes.

„Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме, да си ги направим сами,“ казва Пламен. „Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет. Ние обаче искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами“. Именно това отличава ‘Primo’ от други подобни проекти.

Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia. TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулаторът скриват в кутия под седалката, съшита от висококачествена кожа. Специалистите са направили и вариант в бордо, като бъдещият собственик ще получи и допълнителната седалка заедно с ‘Primo’.

Особено впечатляващо е решението за декориране на резервоара. Сам по себе си, той е стандартният на CB750, като Thracian Custom Bikes са нанесли многократно надписа ‘Honda’, с холограмен ефект.

„Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. Проектът ни е отне над 600 часа работа.“ добавя Пламен.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Новата Skoda Scala наследи Rapid
07 декември 2018 в 08:40

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.