17 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Природата спъна Subaru на път към рекорд на "Ринга"

Subaru отиде на "Нюрбургринг" с ясна цел - да разбие, унищожи, смаже (и каквито други синоними се сещате) рекорда за четиривратка около Северната дъга, но от японската компания си тръгнаха с подвити и мокри опашки. 

На подгизналия "Ринг" стъпи не какво да е, а екстремно доработено WRX STI. Същото, което през миналата година постави нов рекорд на о-в Ман. Най-бързата кола с четири врати на германското трасе е Alfa Romeo Giulia Quadrifogliо с време от 7:32 мин, но Subaru не искат да играят на дребно, а направо да свалят времето под 7 минути, навлизайки в територията на суперколите.    

Какво и е специалното на колата? Тук говорим за WRX STI Type RA (от Record Attemp, т.е. опит за рекорд) с 2-литров боксер, но наблъскан до 600 к.с. от Prodrive. Агрегатът се развърта до 8000 об./мин., но е тестван дори на 9000. Секвенциална скоростна кутия сменя предавките за 20 милискунди, а ако единствената заводска част, която може да се спомене, е диференциалът от STI.

Фабричното окачване е в кофата, а на негово място се намира състезателно такова. Вентилираните спирачни дискове са с размера на джантите на повечето коли - 15 инча, а при натискане на педала върху тях се стоварват накладките от 8-бутнални апарати. Самите колела са обути в сликове, които да осигурят оптимално сцепление. За последното помага и подвижното крило, което има нещо като DRS система. Само едно натискане на бутон на волана го сваля или прибира, съответно за повече скорост на правите или пристискателна сила в завоите. 

В крайна сметка мократа писта не позволи на японския звяр да изпълни заканата си, но има и добра новина. Тя е, че Subaru ще създаде шосейна версия на базата на Type RA. Така по пътищата ще се движат подобни машини със спортни седалки от Recaro, твърдо окачване, свръхмощен мотор и - не на последно място по значимост - голям като маса спойлер. 

 


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.