Руският автопроизводител УАЗ обнови логото си
Водещият руски производител на автомобили с повишена проходимост УАЗ, представи обновеното си лого. Освен рестилизиране на емблемата, производителят е заложил и на нов шрифт, като надписът „УАЗ” вече ще е на кирилица, а не с латински букви.
Шрифтът, използван за надписа е приведен в съответствие с новата графика на обемния знак, която пък използва ясни форми и прави линии. Макар зеленото отново да е основния цвят на надписа, то вече е в нова гама, която го доближава до синьото.
Според маркетинговия департамент на УАЗ, „новият логотип подчертава активната позиция на компанията, посветена на развитие на продуктовата гама, стимулиране на иновациите и навлизане на нови пазари”. И в този ред на мисли, обновление получава фирмения сайт на автопроизводителя, като е планиране и обновление на визията в търговските дилърства на УАЗ. Първи носител на новото лого ще стане обновеното семейство УАЗ Патриот, пускането на което е предвидено за второто полугодие.
За цялостната си история, Уляновският автомобилен завод е имал над 10 разнообразни варианта на логото си. При всеки един, водещ елемент е била буквата „У”, която в различните периоди е интерпретирала различен смисъл на съдържанието и графиката си.
Така например, в първото лого на УАЗ е присъствала единствено буквата У, която просто изобразявала първата буква от името на града, в който се намира завода. А до средата на 50-те години на миналия век било модерно автомобилите да се „украсяват” със стилизирани обемни изображения на животни, птици, женски фигури, подобно на украшенията на носовете на корабите в древността. Разбира се, тогавашната съветска автоиндустрия не направила изключение – като еленът на продуктите на Горкския автозавод или мечката на камионите на Ярославската фабрика. На автомобилите на Уляновския завод пък се появил горд лос.
В основата и на съвременното лого на УАЗ бил знакът от 60-те години на 20-ти век, който минал през няколко леки модификации и до днес. Именно този знак, обаче, предизвикал доста главоболия на руския производител. През 1981 година, патентното бюро на тогавашната Федерална Република Германия отказал да регистрира знака на руснаците, тъй като „при бегъл поглед върху емблемата, както и при гледането й от определени ъгли, можело да се види голяма прилика със знака на Opel”. Сходството на емблемата с тази на далеч по-известния немски производител можело сериозно да заблуди потребителите. В крайна сметка, след дълга съдебна сага, претенциите били обявени за несъстоятелни.