Seat представя концепта Leon Cross Sport
Seat представи Leon Cross Sport на автомобилното изложение във Франкфурт. От компанията излязоха с доста кратко съобщение до медиите, придружено от две "тийзър" изображения, които не разкриват много, но дават отправна точка за разсъждение.
Leon Cross Sport е базиран на Leon SC CUPRA, като е с три врати. Всъдеходният хечбек е получил увеличен с 41 мм (до 195 мм) в сравнение със стандартния модел клирънс, предпазители по долната част на каросерията, раздути калници, уголемени въздухозаборници, заден спойлер, четири тръби на изпускателната система и др. Масивни 19-инчови колела с широки гуми Michelin допълват атлетичната картинка. А тъмно оранжевата окраска е заета директно от концепцията SEAT 20V20, която видяхме в Женева през пролетта.
Задвижването на кокилестия хебчек е поверено на 2,0-литровия бензинов турбомотор, който развива максимална мощност от 300 к.с. и максимален въртящ момент от 380 Нм, последните достигани при 1800 об/мин. Трансмисията е 6-степененна, роботизирана, с два съединителя, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,9 секунди. Електронно контролирано постоянно задвижване на четирите колела със също така електронен блокаж на диференциала, работи с помощта на последно поколение Haldex съединител.
Интериорът е решен в черно и оранжево, като всъдеходният хечбек е с кожен салон, комбиниран с алкантара, мултифункционален волан и спортни алуминиеви педали. Както и серийните модели на испанската марка под контрола на Volkswagen Group, Leon Cross Sport e оборудван с последно поколение инфо-развлекателни системи и такива за свързаност. Смартфони на различни производители и с различни операционни системи могат да се свържат с интерфейса на автомобила (Apple iOS, Android, MirrorLink) чрез системата SEAT FullLink и да бъдат командвани от тъчскрийн монитор на централната конзола. А благодарение на приложението SEAT ConnectApp, някои функции могат да бъдат чрез прости жестове или гласови команди.
Налице са и редица системи за активна безопасност и подпомагане на водача като прогресивно усилие на волана, обновена електронна система за стабилност, адаптивен круиз контрол, разпознаване на пътните знаци, асистент , предупреждаващ за напускане на платното и много други.