Шефът на Tesla: При последния инцидент автопилотът е бил изключен
Системата за полуавтоматично шофиране на Tesla е обект на серозно разследване в последните седмици, но главният изпълнителен директор на компанията – Илон Мъск – даде ясно да се разбере, че не всички от нашумелите в последно време инциденти са свързани с грешка в софтуера на колите. Така например, при последната катастрофа с Tesla Model X в Пенсилвания, Autopilot екстрата е била изключена по време на инцидента, твърди Мъск.
„Записите от софтуера сочат, че системата е била деактивирана по време на катастрофата в Пенсилвания,“ пише Мъск в личния си профил в Twitter. “Нещо повече, инцидентът можеше да бъде избегнат, ако шофьорът използваше Autopilot,” допълва още той.
Когато катастрофата бе разгласена публично за пръв път, от Tesla заявиха в официално обръщение до медиите, че „нямаме никаква причина да вярваме, че функцията за полуавтономно управление има нещо общо с инцидента“.
Катастрофата в Пенсилвания се случи по-рано през месеца, когато Албърт Скалионе и неговият зет карали по магистралата. Скалионе казал на властите, че колата била в полуавтоматичен режим, когато изненадващо променила посоката на движение и се забила в мантинелата. По думите ми, колата преминала през няколко пътни платна, след което всичко приключило с удар в бетонно ограждение и преобръщане по таван. Двамата обитатели на интериора се отървали без сериозни наранявания. От Националната администрация по безопасност на магистралния трафик (NHTSA) инциираха разследване по случая.
Представянето на Tesla Autopilot e обект на разгорещено обсъждане, след като мъж загуби живота си. Тогава, той или неговият Model S не са успели да избегнат удар с ремаркето на камион. От NHTSA също разследват инцидента.
Оттогава, Tesla подчертават дебело, че Autopilot е просто електронен асистент и шофьорът трябва да е в постоянна готовност да се намеси, а не да се предоверява на системата.
Междувременно от потребителската организация Consumer Reports изискаха от Tesla временно да деактивира и преименува системата, за да се предотвратят нови инциденти. В доста обширната си публикация, озаглавена: „Автопилотът на Tesla: Твърде много автономност, твърде рано,“ Consumer Reports заявява, че фаталният инцидент с Tesla Model S, при който загина Джошуа Браун, провокира дебат дали името Autopilot е коректно и не заблуждава потребителите, че могат да се доверят изцяло на системата, докато гледат филм, например.