Skoda Vision X: предно, задно, 4х4, ток, бензин, метан
Вече ви разказахме за плановете на Skoda да добави трети кросоувър в гамата си, който ще е загатнат от прототипа Vision X. Сега, от чешката марка дават допълнителна информация за технологиите на концепцията, която ще видим на автосалона в Женева. И те са повече от интересни!
Skoda Vision X ще е може би най-гъвкавото возило в наши дни. Прототипът се задвижва от 4-цилиндров 1,5-литров турбобензинов двигател, който е познат и от серийни автомобили на Volkswagen Group. В този случай, обаче, чешките инженери са го настроили за работа и със сгъстен природен газ (метан). С екологичното гориво, агрегатът постига 130 к.с. и 250 Нм.
Кросоувърът е оборудван с два метанови резервоара, като едната бутилка е под задните седалки, а другата зад задния мост. И когато работи на газ, Skoda Vision X е с предно задвижване. Автомобилът разполага и с електромотор, който пък задвижва задните колела, когато се движите на електрически режим. А когато комбинирате работата и на двата двигателя, джипчето става с 4х4 задвижване.
Vision X е определен от Skoda като първият им модел със задвижване на четирите колела без кардан. Кросоувърът може да достави почти невероятните 1000 Нм, благодарение на елвектрическото задвижване на задния мост. Автомобилът е оборудван с 48-волтова литиево-йонна батерия, която може да се зарежда при движение и натискане на спирачки.
Цялата газово-бензино-електрическа конфигурация на Skoda Vision X позволява пробег с едно зареждане от 650 километра, при максимална скорост от 200 км/ч и ускорение от 0 до 100 за 9,3 секунди. Екологичното задвижване обещава комбинирани емисии на СО2 от 89 г/км.