18 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Странната история на това Porsche 959

Колата е била в Америка, където не е имало право да бъде, след което е била модифицирана, а сега се продава

Porsche 959 e известно с много неща, но в Щатите е най-популярно с това, че е било забранено за внос до 1999 г. По време на разработката на модела от Porsche отказват да изпратят четири завършени автомобила, каквото е изискването на Американския транспортен департамент, за да могат те да ги използват за краш тестове и легализация.

Въпреки това, опити да се заобиколи закона е имало. Основателят на Microsoft Бил Гейтс e eдин от хората, опитали да внесат Porsche 959 на американска земя преди вдигането на забраната. Колата все пак пристигнала, но тогава Гейтс установил, че е невъзможно да я освободи от митницата. В крайна сметка машината прекарала 29 години на пристанището в Сан Франциско, преди през 1999 г. да бъдат приети промени в закона със сериозно лобиране от страна на Гейтс.

Мнозина автомобилни историци смятат, че Porsche 959 е първата модерна суперкола. В нея германците използват технологии и похвати, които преди това се срещат много рядко в серийното автомобилостроене, а в тази комбинация са направо непознати. Колата има по два амортисьора на колела, регулируемо окачване, run-flat гуми, боксерен 6-цилиндров двигател с два турбокомпресора и мощност 444 к.с., монокок, изграден от алуминий, карбон и кевлар, както и система за задвижване на четирите колела. И всичко това се движи с максимална скорост от 320 км/ч.

Колата на снимките е интересна с това, че е модифицирана, за да отговори на изискванията за безопасност в САЩ. Първоначално тя е била продадена на добре известния японски колекционер Йошихо Матсуда, който я прибавя към огромната си експозиция в Хаконе, Япония. В края на 90-те (преди законовите промени) колата е купена от Тони Харт. Как е успял да я освободи от митницата не се знае, но е известно, че веднага след пристигането и на американска земя, колата е била изпратена до гаража на компанията Canepa Design в Калифорния. Именно там тя получава обстойна модернизация, която я превръща в съвсем легален за шофиране в Америка автомобил.

Проектът отнема на специалистите цели 5 години и струва на собственика 180 000 долара. Специалистите демонтират оригиналното окачване и го подменят с газови амортисьори и титаниеви пружини от S-спецификацията на модела. Двигателят също е бил преработен, докато достигне възможностите на 959S – монтирани са турбокомпресори от 993, а благодарение на новите wastegate клапани, двата компресора достигат работно налягане още при 1500 об/мин.

Управляващата двигателя електроника Motronic също е била обновена, за да отговори колата на калифорнийските стандарти за екология. Освен че станала по-благоприятна за околната среда, колата се превърнала и в истинска ракета. Мощността била увеличена до 576 к.с. и 680 Нм максимален въртящ момент, които я изстрелват до 100 км/ч за 3.2 секунди, преди стрелката на скоростомера да удари 346 км/ч.

Машината ще бъде пусната на търг на 14 август, като се очаква да се сдобие с нов собственик за сума от порядъка та 1-1.25 млн. долара.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.