24 юни 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Това е електрическият Mercedes G-Class EQ

Всъдеходът е с 4 електромотра, 587 к.с. и 1164 Нм

След дългогодишно очакване, Mercedes представи изцяло електрическата версия на легендарния си всъдеход G-Class. Наречен G580 EQ, новият модел е перфектна комбинация между познатата традиция и бъдещето, като предлага класически решения от типа на яка стоманена рама и цял заден мост, с най-новите интелигентни постижения в електрическата мобилност, адаптирани към възможността за солидно представяне извън пътя.

Подобно на вариантите с конвенционално задвижване, каросерията е поставена върху носеща рама. Развойният екип я е модифицирал и подсилил, за да интегрира електрическото задвижване. Запазена е и комбинацията от независимо предно окачване с двойни носачи и новоразработен твърд заден мост. Високоволтовата литиево-йонна батерия, интегрирана в рамата, осигурява нисък център на тежестта. Със своя използваем капацитет от 116 кВтч пробегът достига до 473 км според WLTP.

Концепция за задвижване е иновативната и включва четири индивидуално управлявани електромотора, разположени в близост до колелата, които развиват максимална обща мощност от 432 kW (587 к.с.) и максимален въртящ момент от 1164 Нм.

Заедно с избираемия демултипликатор за офроуд LOW RANGE те позволяват уникални характеристики на шофиране и ексклузивни функции. Това прави възможно иновативната функция G-TURN да завърти автомобила почти на място върху насипни или неасфалтирани повърхности. Функцията G-STEERING пък може да осигури значително по-малък радиус на завиване при шофиране извън пътя. Тристепенната интелигентна функция за пълзене при офроуд е като автопилот за движение извън пътя - поддържа оптимално задвижване, докато водачът се фокусира върху терена.

Конфигурацията с четири елдвигателя позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 секнди, което е с 0,4 секунди по-бавно от версията AMG с конвенционален двигател. Максималната скорост на електрическия G-Class е ограничена на 180 км/ч, но много по-важни са оф-роуд способностите.

Всъдеходът има дълбочина на газене във вода до 85 см, което е с 15 см повече от G550 и G63. Електрическият Geländewagen може да изкачва странични наклони до 35 градуса и предлага пътен просвет от 250 мм. Машината лесно се справя с неравен терен със своя ъгъл на приближаване от 32 градуса, на спускане от 30,7 градуса и рампов ъгъл от 20,3 градуса. Подобно на конвенционалния G-клас, той може да се изкачи до 100% наклон, което ще рече щурм на наклон от 45 градуса.

Дизайнът на Mercedes G580 EQ е силно наподобяващ този на версиите с конвенционални двигатели, като най-голямата разлика е затворената челна решетка с осветен контур. Тя е позната още от концептуалния EQG от 2021 г. Електрическият SUV може да бъде поръчан и без резервната гума на задната врата, а вместо нея там може да бъде поставена кутия за съхранение на кабела за зареждане, вериги за сняг и инструменти.

Автомобилът е оборудван серийно с информационно-развлекателната система MBUX, мултифункционален волан в кожа напа и амбиентно осветление. Опционалните екстри включват KEYLESS-GO, стойки за чаши с регулиране на температурата, 3D съраунд озвучителна система Burmester и „прозрачен капак“. Последният работи с 360-градусовата камера и позволява на водачите да виждат „през“ предния капак.

Преработеният контролен блок за офроуд и новият OFFROAD COCKPIT се предлагат като опции. При пускането на пазара се предлага лимитираният модел EDITION ONE - с разширена палитра от стандартни характеристики и ексклузивни дизайнерски елементи.

Цените при пазарното представяне на Mercedes-Benz G580 с EQ технология стартират от 288 000 лева с ДДС, като автомобилът се очаква на нашия пазар през есента. В обхвата на доставка са включени удължена гаранция 2+3 години или 100 000 км.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.