19 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Турбо на всеки цилиндър може да възроди класическия двигател

Не звучи ли добре? Турбина на всеки цилиндър и ускорение, близо до това на електромобилите. Дали е възможно е друг въпрос, защото все още никой не го е построил. Но на хартия не би трябвало да има особено големи пречки.

Идеята е на Джим Кларк - бивш инженер във Ford, отговорен за развитието на модуларния V8 и Duratec V6 двигателите. Според него подобен подход би имал страшно много предимства и, честно казано, ни е трудно да не се съгласим с него.

Разработката си Кларк прави със съдействието на бившия директор на двигателните отдели на Navistar и Kohler Дик Фотш. С поставянето на малка турбина над всеки един цилиндър могат да се ударят няколко заека с един куршум.

На първо място компресорът се намира в непосредствена близост до излизащите отработени газове, които я задвижват, което означава моментално доставяне на въздух под налягане за горивно-въздушната смес за следващия цикъл. Освен това размерът на турбината би бил значително по-малък от класическия вариант, което ще позволява по-висока скорост на развъртане, а оттам и още по-качествено ускорение.

За момента всичко е все още на скица, но ще бъде крайно любопитно дали това би могло да бъде реализирано и на практика. Но е повече от радващо, че опрян до стената от електрическия нашественик, двигателят с вътрешно горене търси начини за еволюция и адаптация, за да оцелее. А подобни решение като това, както и безваловия двигател на Koenigsegg, крачка именно в спасителната посока.


1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре
+ 1
- 1
Ъхъ. И колко ще струва моторът с толкова турбини? Това са много скъпи агрегати, които работят в ужасни условия. Няма как да са евтини.

Рейтинг :
24.10 2017 в 07:53 2
+ 0
- 1
Интересно ще е да се види как се компенсира неравномерното подаване на въздух, защото реално ще има тяга само през 1/4 от времето.

Рейтинг :
09.09 2023 в 05:27 3
+ 0
- 0
sffsdf29029
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.