Вижте огромния Vision Mercedes-Maybach 6 в целия му блясък
Преди дни писахме как Mercedes загатнаха за концепта Vision Mercedes-Maybach 6, използван от немците като показно за възраждането на Maybach. Е, вече знаем как изглежда - просто невероятно.
Шестметровото купе се вдъхновява от издължените форми на автомобилите от 30-те, а феноменалната визия може да бъде оценена най-пълноценно от поглед в профил, като за подчертаване на контурите помагат и хромирани лайсни.
Хромираната решетка с вертикални елементи би доминирала всяка друга предница, но не и колосалната и същевременно елегантна предна половина на модела, която моментално привлича и задържа погледа. Навярно за да не отвличат вниманието дизайнерите са избрали да сложат символично малки фарове, които стоят по-скоро като LED резки от двете страни. Великолепна препратка към миналото на Mercedes са отварящите се вертикално gullwing врати. Задницата също ни връща десетилетия назад с двата си миниатюрни прозореца и централно разположена "перка", а бронята се прелива неусетно в задния дифузьор.
Vision 6 е дълъг 5,6 метра или с около 2,5 см повече от Rolls-Royce Phantom Coupe, но височината от само 1,33 см допълнително акцентира върху размерите и сякаш разтегля купето допълнително. Същите пропорции вече са ни познати от Exelero, но сега дизайнерите са заложили на заоблените форми, които в интерес на истината придават по-силно усещане за класа, която е неделима част от имиджа на Maybach.
И ако външността на автомобила ни връща към черно-бялото минало, то интериорът е скок напред в бъдещето. Всичко е максимално изчистено, липса концвенцианално табло и вместо това пътниците могат да седнат в дълбоките седалки и да гледат проектираната върху предното стъкло виртуална реалност. Все пак, за да не е прекалено рязък преходът от ретро към свръхмодерно, подът е покрит с дървесина, бряст, ако трябва да сме конкретни.
Футуристичният салон има логично продължение и под заоблените форми на купето. Vision 6 не залага на нищо вулгарно и мръсно като двигател с вътрешно горене, а е изцяло електрически. Четири електромотора с общо 738 к.с. задвижват четирите гуми и позволяват ускорение до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Батериите с капацитет 80 кВч са достатъчни за над 320 км според тестовете на американската агенция за опазване на околната среда или над 500 км при европейския комбиниран цикъл.